• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34616
+
-

کشتی دور خورد؟

نایب رئیس فدراسیون:  ورزش در اولویت بانک مرکزی نیست

پیش از مسابقات جهانی فدراسیون کشتی اعلام کرد در صورت عدم تخصیص ارز دولتی ناچار است تیم ملی را به‌صورت ناقص روانه مسابقات جهانی کند. با اعلام این موضع فدراسیون، وزارت ورزش به کمک فدراسیون شتافت و با نامه نگاری با بانک مرکزی و درخواست ارز دولتی برای سفر کشتی‌گیران، سبب شد تا تیم ملی کشتی آزاد به‌صورت کامل راهی بوداپست شود.

ولی در عمل اتفاق دیگری رخ داد و بانک مرکزی از دادن یورو 10 هزارتومانی به فدراسیون خودداری کرد. حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه پس از دوندگی و پیگیری های فراوان بانک مرکزی از دادن یورو 10هزار تومانی خودداری کرد، گفت:«توضیحاتی  که کارشناسان بانک مرکزی بابت اختصاص یورو 13 هزارتومانی به کشتی دادند قانع‌کننده نبود اما آنچه مشخص بود مسئولان وزارت ورزش  تلاش خود را کردند اما این امر  متاسفانه با عدم همکاری بانک مرکزی محقق نشد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ایراد از جای دیگری است و اصلا ورزش در اولویت امور  نیست.

کشتی اولین فدراسیونی بود که برای دریافت ارز ثانویه اقدام کرد. به همین خاطر خیلی ما را به بیراهه بردند. مسیری را که به گفته خودشان برای دریافت ارز طی کرده بودیم اشتباه عنوان کردند و گفتند از فلان جا نامه بیاورید.

نامه آوردیم، گفتند حساب ارزی باز کنید. حساب ارزی باز کردیم گفتند حساب ارزی یورویی باز کنید. خلاصه بعد از کلی رفت و آمد و کاغذبازی ارز 13 هزار تومانی گرفتیم. ارز مورد نیاز ورزش در طول سال کاملا مشخص است. بنابراین خیلی راحت می‌شود این مبلغ را حساب کرد و تحویل وزارت ورزش داد تا فدراسیون‌ها و وزارت ورزش‌ را اینقدر اذیت نکنند و باعث ایجاد تنش و تخریب روحیه ورزشکاران، کادرفنی و علاقه‌مندان به ورزش نشوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید