• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3437
+
-

جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب پیشنهاد دادند

اقدامات عملی برای گشایش فضای گفت‌وگو

۱۶نفر از فعالان اصلاح‌طلب در قالب یک بیانیه به تبیین و ارائه راهکار اتفاقات پیش‌آمده پرداختند. به گزارش امتداد، در بخشی از بیانیه آمده است: نارضایتی در میان مردم همچنان ادامه دارد و اگر اقدام اساسی در جهت برطرف کردن زمینه‌های این اعتراضات به عمل نیاید اینگونه حوادث می‌تواند در آینده و چه بسا با هزینه‌های بیشتر، تکرار شود. 

  این بیانیه تأکید می‌کند: از همه مسئولان کشور می‌خواهیم در جهت گشایش فضای گفت‌وگو، اظهار انتقاد و ابراز اعتراضات و رعایت حرمت و کرامت همه شهروندان اقدامات عملی صورت دهند.

در این بیانیه آمده است: دخالت‌های آمریکا و به‌ویژه رئیس‌جمهور خارج از عرف آن، دونالد ترامپ را در امور ایران به‌شدت محکوم می‌کنیم. محسن آرمین، محسن امین‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، سعید حجاریان، محمدرضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن صفایی‌فراهانی، عباس عبدی، علیرضا علوی‌تبار، آذر منصوری و محسن میردامادی ازجمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

همچنین در این بیانه آمده است: متأسفانه فقدان تفاهم و توافق بر سر مسائل اساسی کشور و ضعف انسجام سیاسی و اجتماعی، موجب تشدید گسست‌های سیاسی و اجتماعی و دوگانگی در مدیریت اجتماعی کشور شده است.

در این شرایط جناح تندروی مخالف دولت با تکیه بر تریبون‌ها و رسانه‌های خود، به ویژه صداوسیما، مستمراً یأس و ناامیدی نسبت به نهادهای برآمده از رأی مردم را به جامعه تزریق کرد.

غافل از آنکه موج ناامیدی و بی‌اعتمادی تنها به نهاد دولت محدود نشده و نه تنها همه ارکان و نهادهای دیگر حکومت، بلکه حتی میراث مدنی، دینی و تمدنی ایران را هم در بر می‌گیرد.

امیدواریم که این رویداد موجب تأمل و تغییر جدی در سیاست‌های جاری و رویکرد تصمیم‌گیران کشور شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید