• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34287
+
-

لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» در مجمع امید بررسی شد

درآمدهای پایدار،مهم‌تر از مالیات بر ارزش افزوده

مجمع امید
درآمدهای پایدار،مهم‌تر از مالیات بر ارزش افزوده

یکشنبه شب مجمع امید در طبقه نخست ساختمان شورای شهر تهران تشکیل جلسه داد تا هم آخرین چالش‌های پایتخت مورد بررسی قرار گیرد و هم خواسته‌های مدیریت شهری تهران مطرح شود.
در ابتدای جلسه یکشنبه‌شب، محسن هاشمی ضمن عرض خیرمقدم به نمایندگان مجلس، اداره جلسه را به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس مجمع امید تهران واگذار کرد. عارف نیز ضمن تشکر از او برای دعوت از نمایندگان مجلس به شورای شهر، گفت: «از جمله وعده‌هایی که به مردم داده شده، پافشاری بر درآمدهای پایدار در شهر تهران است. به همین‌خاطر لایحه درآمدهای پایدار در قالب طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است. همچنین بازنگری قانون شوراها از دیگر مواردی است که به‌دنبال آن هستیم.»
در ادامه جلسه بررسی نهایی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفت که افشانی، شهردار تهران درباره آن گفت: «براساس لایحه درآمدهای پایدار، سهم شهرداری‌ها از 33درصد به 50درصد افزایش یافته است. طبق این لایحه برای نخستین بار، بدهکاران به شهرداری‌ها باید جریمه 2درصدی به ازای هرماه پرداخت کنند. از این‌رو خواهش می‌کنم نمایندگان مجلس تلاش کنند فوریت این لایحه در دستور کار قرار گیرد. البته پیش از این در جلسه هیأت دولت از رئیس‌جمهور نیز خواهش کردم که لایحه درآمدهای پایدار را با فوریت ارسال کند تا این لایحه پیش از لایحه ارزش افزوده در صحن مورد بررسی قرار گیرد.»

مرتضی الویری نیز در این‌باره گفت: «اکنون 3طرح و لایحه در بخش درآمدهای شهرداری‌ها، طرح درآمدهای پایدار در مجلس، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمدهای پایدار در دست بررسی است. انتظار می‌رفت تا لایحه درآمدهای پایدار پیش از لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن مطرح شود اما متأسفانه لایحه مالیات بر ارزش افزوده تمام مراحل قانونی خود را طی کرده و به‌زودی به صحن مجلس ارسال خواهد شد. این لایحه برای مدیریت شهری بسیار خطرناک است زیرا در این لایحه عوارض به کلمه زیبای «مالیات سبز» تبدیل شده است که خروجی آن به دولتی‌شدن شهرداری‌ها منجر می‌شود.» به همین دلیل قرار شد تا نمایندگان مجلس تلاش کنند لایحه درآمدهای پایدار در اولویت اول بررسی مجلس قرار گیرد.

طرح 2 فوریتی مستثنی‌بودن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان 

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در جلسه یکشنبه‌شب چند نفری پس از خروج شهردار تهران از جلسه، بحث قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را هم به پیش کشیدند تا سرانجام پیشنهادهایی برای ادامه کار سیدمحمدعلی افشانی ارائه شود، اگرچه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و تعدادی دیگری از اعضای این نهاد و برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند با توجه به بررسی‌های صورت گرفته شهردار تهران هم‌تراز وزرا محسوب شده و شامل قانون بازنشستگی نمی‌شود. در این میان محمدرضا عارف، رئیس مجمع امید با بیان اینکه فرض ما ماندگاری آقای افشانی است، گفت: «علاوه بر تعامل با رئیس مجلس، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر برای تهیه طرح دو‌فوریتی مستثنی‌بودن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان تشکیل می‌شود.»
مجمع امید تهران متشکل از نمایندگان مجلس، اعضای شورا، استاندار و شهردار تهران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید