• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34052
+
-

پسران خوب، پسران بد

پسران خوب، پسران بد

8 هفته از شروع لیگ برتر هجدهم سپری شده و ستاره‌های تازه وارد باشگاه‌های مختلف به اندازه کافی برای اثبات خودشان زمان داشته‌اند. صدرنشینی پدیده مشهد بدون هیچ خرید شاخصی در پنجره نقل و انتقالات، نشان می‌دهد حداقل در شرایط فعلی موفقیت تنها به سپری کردن تابستان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد بستگی ندارد. پس از سپری شدن نیمی از نیم‌فصل اول، بهترین و بدترین خریدهای لیگ کدام بازیکنان بوده‌اند؟ آیا ادامه فصل، تصورات فعلی را در مورد این مهره‌ها تغییر خواهد داد؟

     بهترین‌ها: 
    آنتونی استوکس
با به ثمر رساندن 7گل در 7مسابقه، استوکس با اختلاف بر صدر جدول گلزنان لیگ برتر تکیه زده است. این مهاجم، استانداردهایی فراتر از لیگ برتر فوتبال ایران را به نمایش گذاشته و به خوبی نشان داده که روش‌های متنوعی را برای گلزنی بلد است. بعد از درخشش در لیگ برتر، رسانه‌های ایرلندی از سرمربی تیم‌شان خواسته‌اند این مهاجم را دوباره به تیم ملی دعوت کند. 
 
  کی‌روش استنلی سوارز 
امیر قلعه‌نویی «کی‌روش» خودش را در دنیای فوتبال کشف کرده است! این بازیکن فصل گذشته از آماده‌ترین شاگردان ژنرال در ذوب‌آهن محسوب می‌شد و در تابستان، با این مربی از ذوب به سپاهان رفت. کی‌روش تا اینجا در همه دیدارهای سپاهان به میدان رفته و 4گل نیز در لیگ برتر به ثمر رسانده است. استفاده از ضربات سر، اصلی‌ترین نقطه قوت این بازیکن است که به‌شدت با فوتبال مدنظر قلعه‌نویی همخوانی دارد.

    وحید شیخ‌ویسی
امضای قرارداد با شیخ‌ویسی، دروازه پیکان را به بهترین شکل ممکن بیمه کرده است. او یکی از آماده‌ترین گلرهای این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود و حالا در تیم تازه، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. وحید در 7مسابقه با پیراهن پیکان، 5بازی دروازه‌اش را بسته نگه‌داشته و از لحاظ میانگین کلین‌شیت، دومین آمار درخشان این فصل را در اختیار دارد. او با دریافت تنها 43صدم گل در هر مسابقه نیز، در جمع بهترین دروازه‌بان‌های لیگ دیده می‌شود و شاید فصل آینده، برای تیم بزرگ‌تری توپ بزند.

    روح‌الله ‌باقری
از «لیگ یک» با قراردادی نه چندان سنگین به استقلال اضافه شد و درحالی‌که همه تصور می‌کردند به نیمکت دوخته می‌شود، خیلی زود جای ثابتی در ترکیب اصلی تیمش به‌دست آورد. شفر در نخستین قدم‌ها اعتقاد زیادی به باقری نداشت اما به‌تدریج به این مهاجم اعتماد کرد و روح‌الله نیز با گل‌ها، پاس‌ها و حرکات تماشایی‌اش در زمین، تبدیل به بزرگ‌ترین سورپرایز تابستانی استقلال شد.

    مارین داسیلوا 
مارین یکی دیگر از آماده‌ترین تازه‌واردهای این فصل فوتبال ایران است. او از هفته چهارم به بعد در ترکیب تیم امید نمازی قرار گرفته و در 5بازی با لباس ذوب، 2گل به‌ثمر رسانده است. این هافبک خوش‌نقش هنوز نتوانسته به برطرف شدن بحران ذوب کمک کند اما تداوم درخشش او می‌تواند تیم اصفهانی‌ را از این وضعیت نجات بدهد.

   بدترین‌ها: 
    الحاجی‌گرو
به استقلال ملحق شد تا جانشین مامه تیام شود اما سبک بازی گرو، هیچ شباهتی به تیام ندارد. برخلاف تیام که یک گلزن تمام‌عیار بود و هیچ موقعیتی را از دست نمی‌داد، گرو بیشتر یک فوتبالیست پشت به دروازه است و در محوطه جریمه، خطر چندانی برای رقیب ندارد. الحاجی گرو در 3مسابقه لیگ برتر، 171دقیقه برای استقلال بازی کرده و هواداران باشگاه، همچنان در انتظار به‌ثمر رسیدن نخستین گل بازیکنی هستند که حالا در تیم شفر، نیمکت‌نشین باقری شده است.

    سروش رفیعی 
اس.‌آر.سون در تابستان با پرسپولیس قرارداد بست و برای نیم‌فصل اول به فولاد خوزستان رفت تا در دوران محرومیت باشگاه جدیدش،بدون تیم نماند. تصور می‌شد بازگشت این بازیکن فانتزی به لیگ برتر، با غوغای بزرگ او همراه باشد اما سروش در این مدت ابدا نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا شایعات مربوط به خارج شدن او از ترکیب تیم نیز به گوش می‌رسد. شاید سروش انگیزه زیادی در لباس فولاد نداشت و تنها به‌دنبال این بود که این چند‌ماه را سپری کند. عملکرد رفیعی از بسیاری از بازیکنان این فصل لیگ بهتر بوده اما هیچ نسبتی با توانایی‌های واقعی این بازیکن نداشته است.
 
  رحمان احمدی
رحمان که در پیکان نیمکت‌نشین پیام نیازمند شده بود، به پارس‌جنوبی‌جم رفت تا دوباره به‌عنوان دروازه‌بان ثابت به میدان برود. گلر سابق تیم ملی اما ناگهان در باشگاه جدیدش نیز نیمکت‌نشین احمد گوهری جوان شد. به‌نظر می‌رسد خرید رحمان، تنها هزینه‌ای اضافی برای باشگاه جنوبی بوده است، چرا که او تا این هفته نتوانسته هیچ کمکی به این تیم کند.

    محسن مسلمان
حتی اگر جایزه بهترین پاسور فصل گذشته را به بازیکن دیگری داده باشند، هیچ‌کس تردیدی ندارد که محسن بهترین پاسور فصل قبل بوده است. بعد از طردشدن از سوی برانکو، محسن به ذوب برگشت تا دوباره خودش را به همه ثابت کند اما او بعد از مدتی از ترکیب اصلی راهی نیمکت شد و سپس توسط امید نمازی در اختیار باشگاه قرار گرفت. محسن مسلمان از ذوب اخراج نشده و همچنان بخشی از این باشگاه است اما عملکرد او در این چند هفته، این بازیکن را از فهرست ستاره‌های فوتبال ایران خارج کرده است.
 
  محمد دانشگر
عملکرد او شاید به‌عنوان یک مدافع متوسط بد نباشد اما به‌عنوان بازیکنی که پرسپولیس و استقلال در تابستان رقابت سختی را برای جذب‌اش پشت سر گذاشتند، ابدا قابل‌قبول نیست. دانشگر تنها 4بازی لیگ برتری برای استقلال انجام داده و 2کارت زرد و یک کارت قرمز در کارنامه دارد. او در آزمون بزرگ آسیایی استقلال، ناکام شد و از جدال السد به بعد، دیگر عضو همیشگی نیمکت بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید