• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33524
+
-

در 10 وزن شانس مدال داریم

در 10 وزن شانس مدال داریم

مهرزاد اسفندیاری- مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی- درباره نفرات اعزامی و اینکه گفته می‌شود قرار است با ترکیب ناقص در مسابقات جهانی حاضر شوند با همشهری ورزشی صحبت کرده است.

    به کادر فنی اعلام شده که نفرات منتخب خود برای حضور در مسابقات جهانی را معرفی کنند گویا قرار است با تیم ناقص در مسابقات حاضر شوید؟
هم‌اکنون در استراحت هستیم و چیزی به ما گفته نشده است. کادر فنی هم طبق برنامه دارد کار می‌کند و هر 10نفر اعزامی به مسابقات جهانی را دارد آماده حضور در این مسابقات می‌کند. تیم ایران در مسابقات جهانی 2017 توانست روی سکو قرار بگیرد و فکر می‌کنم در این دوره هم اگر با نفرات کامل در مسابقات شرکت کنیم باز هم می‌توانیم این افتخار را تکرار کنیم. از مشکلات مالی اطلاع دقیقی ندارم و تمرکز من و کادر فنی روی کار خودمان است.

    درخصوص وزن 72 کیلوگرم حذف ارسلان و آمدن گرایی از یک وزن بالاتر به این وزن، انتقادات زیادی را به همراه داشت. گفته می‌شود گرایی به‌دلیل درصد پایین چربی بدنش برای رسیدن به سر وزن به مشکل برخواهد خورد که روی کشتی‌هایش تاثیر خواهد داشت. این موضوع را قبول دارید؟
قطعا کادر فنی نفراتی را با خود می‌برد که بتوانند برای کشور افتخارآفرینی کنند و این مسئله که کادر فنی کشتی‌گیری را به‌خاطر خصومت شخصی کنار بگذارد اصلا صحیح نیست. علی گرایی در آخرین اردو که از او تست گرفته شد 15درصد میزان چربی بدنش بود که می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب بدون مشکل سر وزن برسد. این نکته را هم باید درنظر داشت هر وقت فهرست ملی‌پوشان در هر رشته‌ای اعلام می‌شود انتقاداتی را به همراه دارد. کادر فنی، اعتبار و آبرو خودش در اولویت است و سعی می‌کند همیشه بهترین نفرات را به مسابقات برون مرزی ببرد. علی ارسلان هم کشتی‌گیر خوبی است ولی کادر فنی با درنظر گرفتن مصلحت ملی،‌ این تصمیم را گرفته است.

    گفته شده که سعید عبدولی پس از مسابقات انتخابی در اردوی تیم ملی حاضر نشده است. این مسئله صحت دارد؟
کشتی‌گیری که بخواهد در یک مسابقه شرکت کند باید از چند روز قبل تمرینات سبکی داشته باشد تا روی تشک شرایط مسابقه دادن را داشته باشد. سعید هم در مسابقه انتخابی 3کشتی گرفت و بعد ازآن با هماهنگی کادر فنی مدتی را استراحت کرد تا دوباره با شرایط لازم به اردو بازگردد. حالا هم تمریناتش را زیرنظر خودم در اندیمشک پیگیری می‌کند تا زمانی که در اردو حاضر شویم. سعید عبدولی کاپیتان تیم ملی ایران و بدون شک یکی از شانس‌های کسب مدال در مسابقات جهانی است که اگر روزش باشد هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابلش ایستادگی کند.
 
  به‌نظرتان در چه اوزانی در مسابقات جهانی، شانس کسب مدال داریم؟
قطعا در هر 10 وزن شانس کسب مدال داریم. البته شرایط مسابقه، داوری و چطور سر وزن رسیدن کشتی‌‌گیران مسئله‌ای است که می‌تواند روی کار ملی‌پوشان تاثیر داشته باشد. تیم ایران سال‌هاست جز مدعیان کشتی است و می‌تواند باز هم افتخار دیگری را برای جامعه ورزش به ارمغان آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید