• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33477
+
-

اخبار کوتاه

راه‌اندازی سامانه هوشمند آب
منطقه  1


سامانه هوشمند نظارت بر شبکه‌های توزیع آب در منطقه یک تهران راه‌اندازی شد. مدیر دفتر نظارت بر تأسیسات آب و فاضلاب آبفای منطقه در این باره گفت: «سال گذشته سامانه هوشمند نگهداری شبکه‌های فاضلاب در آبفای منطقه راه‌اندازی شده بود که آثار مثبتی بر نگهداری این شبکه‌ها داشت و این موفقیت سبب شد تا این سامانه را در بخش آب اجرا کنیم. در مرحله نخست، ۱۳ هزار برچسب الکترونیک روی انواع شیرآلات نصب شد تا امکان تغییرات اطلاعات آب (اضافه و کم) برای کارشناسان آبفا فراهم شود.» «علی عندلیب» افزود: «این سامانه نه تنها سرعت انتقال اطلاعات از گروه‌های عملیاتی به مدیران را تسهیل می‌کند، بلکه برنامه‌ریزی برای نگهداشت مناسب شبکه‌ها را نیز سرعت می‌بخشد و موجب افزایش رضایتمندی و کاهش شکایات مشترکان شمیرانی خواهد شد.» 

ترافیک خیابان حسن‌سیف کاهش یافت
منطقه  2


 ترافیک خیابان حسن‌سیف با انجام اصلاح هندسی کاهش می‌یابد. معاون حمل و ترافیک شهردار منطقه 2 با بیان این مطلب گفت: «طرح اصلاح هندسی خیابان حسن‌سیف به‌زودی آغاز می‌شود و با ایجاد رفیوژ و جدول‌کشی بین معابر امیدواریم که بخشی از مشکل ترافیکی این محدوده برطرف شود.»امیرحسین حیدر‌نیا با اشاره به اینکه این طرح به طول 150‌متر اجرایی می‌شود افزود: «خیابان حسن‌سیف یکی از معابر پر تردد منطقه است که علاوه بر قرار داشتن مراکز تجاری، مسجدجامع هم در آن واقع شده و با اجرای این طرح می‌توان‌ تردد خودروها را ساماندهی کرد.»

کلانتری قنات‌کوثر ساخته می‌شود
منطقه  4


کلنگ ساخت کلانتری «قنات‌کوثر» به زمین زده می‌شود. دبیر شورایاری محله دراین‌باره گفت: «از زمان افتتاح بزرگراه شهید زین‌الدین دسترسی کلانتری 126 تهرانپارس به محدوده شمال این بزرگراه کم شده است، از این‌رو با موافقت نیروی انتظامی کلانتری جدیدی در محله قنات‌کوثر دایر خواهد شد.» «داود اصلاحچی» افزود: «2زمین در محله‌های قنات‌کوثر و مجیدآباد برای ساخت کلانتری به نیروی انتظامی معرفی شده و قرار است به‌زودی کلنگ ساخت کلانتری قنات‌کوثر در یکی از این 2 محل به زمین زده شود.» حوزه استحفاظی کلانتری قنات‌کوثر از شمال و جنوب به بزرگراه‌های شهید بابایی و شهید همت و از غرب و شرق به خیابان‌های سراج و سیدعلی(استخر) منتهی خواهد شد. 

ساخت 2 گلخانه با دستان بچه‌ها
منطقه  5


2 گلخانه توسط دانش‌آموزان در مدارس ساخته می‌شود.  شهردار ناحیه 6 منطقه 5 در این‌باره گفت: «به درخواست دانش‌آموزان و با مشارکت مسئولان مدارس 2گلخانه در 2 مدرسه ساخته می‌شود.»«محمد اسداللهی» افزود: «گلخانه‌ها در داخل حیاط دبیرستان شهید عموییان و دبستان سیدالشهدا(ع) ساخته می‌شود و دانش‌آموزان‌گونه‌های گیاهی مختلف سازگار با محیط گلخانه، نشاهای فصلی و سبزی در باغچه‌ها می‌کارند. این فعالیت علاوه بر آموزش، حس مسئولیت‌پذیری را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند.» 

راه‌اندازی بزرگ‌ترین پارکینگ در محله کارون
منطقه  10


بزرگ‌ترین پارکینگ محلی منطقه با پیگیری شورایاری محله کارون در این محله راه‌اندازی شد. عضو شورایاری محله کارون با بیان این مطلب گفت: «بعد از گذشت 8 سال از پیگیری اعضای شورایاری و در خواست اهالی و با توجه به کمبود فضای پارک خودرو در حاشیه معابر کم‌عرض محله، نخستین و بزرگ‌ترین پارکینگ محلی در زمینی به مساحت هزار‌مترمربع راه‌اندازی شد.» «مصطفی جهاندیده» افزود: «پارکینگ محلی کارون با ظرفیت بیش از 100 خودرو بزرگ‌ترین پارکینگ ناحیه 2 در خیابان کارون، جنب بازار میوه و ‌تره‌بار کارون واقع شده و با مبلغ پایین و کم بها در اختیار اهالی قرار گرفته است.»

نمایشگاه «روز واقعه» در موزه ملی ملک 
منطقه  12


پرده«واقعه عاشورا» اثر تاریخی حسین قوللر آقاسی در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد. مدیر روابط‌عمومی موزه ملی ملک در این‌باره گفت: «پرده روز واقعه، اثر تاریخی حسین قوللر آقاسی از بنیانگذاران پرآوازه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و از آثار فاخر فرهنگی است که خانواده مرحوم ماشاالله بای قزوینی (فروتن) آن را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده‌اند. البته از این نقاش آثار بسیاری به جای مانده که در موزه‌ها و یا خانه‌های مردم نگهداری می‌شود. «مهدی یساولی» افزود: «این نمایشگاه به مدت 3 ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌جز ایام تعطیل از ساعت 8:30 الی 16:15 و پنجشنبه‌ها تا ساعت 15:30 برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنند. 

اتوبوس مدرسه با کرایه نیم بها برای دانش‌آموزان 
منطقه  18


خط ویژه اتوبوس برای حمل‌ونقل آسان و سریع دانش‌آموزان در منطقه18 راه‌اندازی شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: «این خط اتوبوس دانش‌آموزان منطقه را از پایانه مترو نعمت‌آباد تا پایانه بوتان جابه‌جا می‌کند. اتوبوس‌های این خط در مسیر از خیابان‌های نامدار، شیرودی، سیدالشهدا(ع)، سجاد، وحدت، آقایی، بهرامی، سپیده شمالی، سلیمانی، معلم، تختی و زرند عبور می‌کنند.» «سیدجلال حسینی» در ادامه افزود: «کرایه این اتوبوس‌ها نیم‌بها بوده و 6 اتوبوس در این خط فعالیت می‌کند. این اتوبوس‌ها صبح از ساعت 6 تا 8 و بعدازظهر از ساعت 16 تا 18 فعالند.»

راه‌اندازی پایگاه اورژانس در سوله‌های بحران 
منطقه  19


پایگاه اورژانس برای خدمات‌دهی مطلوب و کاهش زمان رسیدگی به مصدومان حوادث در سوله‌های بحران منطقه راه‌اندازی می‌شود. دبیر و جانشین ستاد بحران شهرداری منطقه در این باره گفت: «باتوجه به آمار به دست آمده از مرکز اورژانس تهران که نشان‌دهنده بالا بودن حجم تماس‌های شهروندان منطقه 19 است؛ تصمیم گرفتیم برای کمتر شدن و مؤثر بودن زمان رسیدگی اورژانس به مصدومان، تعاملی با ستاد مدیریت بحران و اورژانس جنوب تهران داشته باشیم. به همین دلیل چند اتاق برای ایجاد پایگاه اورژانس در سوله‌های مدیریت بحران منطقه در اختیار مرکز اورژانس قرار گرفت تا امدادگران در زمان کوتاه‌تری خود را به محل حادثه برسانند.» «‌‌محمدباقر شفاهی» ادامه داد: «در آینده‌ای نزدیک از خدمات اورژانس هوایی هم بهره‌مند خواهیم شد.»

بهسازی زمین ورزش شهرک دریا
منطقه  21


زمین ورزش و فوتبال محله دریا بهسازی می‌شود. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 21 با بیان اینکه به‌صورت دوره‌ای از زمین‌های بازی و ورزش محله‌ها بازدید می‌شود گفت: «در محله‌گردی اخیر شهردار و معاونان منطقه از شهرک دریا، مقرر شد تا برخی از نواقص این محله برطرف شود.»«سیاوش زابلی» افزود: «یکی از بخش‌هایی که نیاز به رسیدگی داشت، زمین ورزش این شهرک بود که در برخی از نقاط با خرابی آسفالت، از بین رفتن چمن و برچیده شدن حفاظ اطراف آن مواجه بود. به همین دلیل هفته آینده آسفالت این زمین لکه‌گیری و ایرادهای جزئی آن برطرف می‌شود تا علاقه‌مندان به ورزش با خیالی آسوده از این مکان بهره‌ببرند.»

 ترویج عفاف و حجاب در فروشگاه‌های منطقه 
منطقه  22


شرایط تعویض چادر کهنه با نو برای اهالی منطقه 22 فراهم شد. تعدادی از کاسبان فعال در حوزه حجاب و عفاف تنها مرکز فروش پوشاک اسلامی منطقه22 شرایط تعویض چادرهای کهنه بانوان هم‌محله‌ای با چادرهای نو را برای علاقه‌مندان مهیا کردند. هدف این فروشندگان از انجام این طرح‌ ترویج فرهنگ استفاده از چادر و ایجاد انگیزه در میان دختران جوان و نوجوان است. در این طرح، هزینه تعویض چادر برای عموم مراجعه‌کنندگان بسیار ناچیز بوده و بانوان سرپرست خانوار می‌توانند به‌صورت رایگان چادرهای خود را تعویض کنند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید