• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33367
+
-

اعتبار 200 میلیاردی برای مقابله با سیل

گفت‌وگوی همشهری با شهردار تبریز

 سید مرتضی احمدپور/تبریز - خبرنگار 

با آغاز فصل پاییز و شروع بارش‌ها، نگرانی مردم تبریز از آب‌گرفتگی‌ها بیشتر شده است. سال گذشته بارندگی‌های شدیدی در تبریز اتفاق افتاد و خیابان‌های تبریز را در‌آب غوطه‌ور کرد و خسارت‌های زیادی به بار آورد. ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز، در گفت‌وگو با همشهری از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از تکرار بحران می‌گوید. 

امسال چه تدبیری برای کنترل سیلاب در شهر اندیشیده شده است؟

باتوجه به برخی از مشکلات که در زمان بارش‌های سنگین در شهر رخ می‌دهد، در تدوین بودجه سال 97 اعتبار ویژه‌ای برای انجام پروژه‌های مربوط به ساماندهی، ساخت و تکمیل کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است. تاکنون مسیل‌های مهران‌رود، بیلانکوه چای و میدان چای تا حدودی ساماندهی شده است. 

برای ساماندهی معابر چقدر هزینه شده است؟

امسال حدود 200 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل کانال‌های آب‌گذر و مدیریت آب‌های سطحی با هدف مقابله با سیلاب در نظر گرفته شد. 

وضع کانال‌های آبی که برای هدایت آب‌های سطحی ساخته می‌شود، چگونه است؟

در چند منطقه شهر تبریز برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی کانال‌هایی ساخته و همچنین کانال‌های قبلی لایروبی شده است. در برخی مناطق از جمله مناطق 8 و 4 و 9 تبریز آب‌گرفتگی شدیدتر است که تلاش شده با ایجاد کانال‌ از بروز آب‌گرفتگی جلوگیری کنیم. از سوی دیگر 
در هر منطقه شهرداری تبریز خودروهای بحران با همکاری سازمان آتش‌نشانی و نیروهای خدمات ایمنی شهرداری آماده‌باش هستند. 

با وجود لایروبی، دلیل انسداد کانال‌ها و سر ریز شدن آب‌های سطحی در زمان بارندگی چیست؟

فاضلاب برخی منازل مسکونی به معابر و سپس به کانال‌ها ریخته می‌شود. اگر شهروندان همکاری نکنند حتی در صورت لایروبی کانال‌ها، باز هم دچار مشکل خواهیم شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید