• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3330
+
-

پایگاه طبیعت‌گردی «محمدعلی اینانلو» افتتاح شد

محیط ‌زیست
پایگاه طبیعت‌گردی «محمدعلی اینانلو» افتتاح شد

پایگاه بین‌المللی طبیعت‌گردی زنده‌یاد «محمدعلی اینانلو» در آران و بیدگل افتتاح شد.

آرش اینانلو، فرزند زنده‌یاد اینانلو با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری مردم آران و بیدگل و همت مردمان این دیار تصمیم بر این شد که پایگاه بین‌المللی استاد «محمدعلی اینانلو» به مرکزیت شهرستان آران و بیدگل افتتاح شود.

مسئول حفظ و نشر آثار محمدعلی اینانلو در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این پایگاه مستندات جامعی از طبیعت ایران برای عرضه به دوستداران طبیعت و محیط‌زیست وجود دارد. این آثارکه شامل فیلم، عکس، دست‌نوشته‌ و خاطرات استاد محمدعلی اینانلو است حاصل سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر وی برای حفاظت از طبیعت است.

او گفت: در حال بررسی و تدارک مکانی برای ایجاد پایگاه برای تولیدات بیشتر و ادامه کارهای مرحوم اینانلو در زمینه تهیه فیلم، عکس و مقالات علمی و پژوهشی درخصوص محیط‌زیست و طبیعت هستیم تا علاقه‌مندان به طبیعت از آن بهره‌مند شوند.

اینانلو در پایان تأکید کرد: بدون شک مسائل ملی مثل محیط‌زیست و طبیعت به گروه و جناح خاصی وابسته نیست و جزو میراث جمعی و عمومی مردم است و حفظ و حراست از آن وظیفه همگانی است. بر این اساس، انتظار می‌رود دوستداران طبیعت با این پایگاه بین‌المللی که هدف از ایجاد آن ارتقای حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت است، همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید