• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3327
+
-

خبرهای کوتاه | زیست بوم

  اجرایی کردن ایده خانه ایرانی در نمایشگاه میدکس 

ایده خانه ایرانی با پیام کاربردی بودن صنایع‌دستی در زندگی روزمره در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی میدکس به‌عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه معماری و دکوراسیون داخلی توسط گروه چونک اجرایی می‌شود.

در این نمایشگاه چیدمان خانه با دست‌سازه‌های هنری و وجوه کاربردی صنایع‌دستی به‌منظور ترویج گفتمان مصرف صنایع‌دستی انجام می‌شود. (همشهری)

 

 باستان‌شناسان آلمانی به ایران می‌آیند

محققان و باستان‌شناسان آلمانی به مدت 3هفته به ایران سفر می‌کنند. این سفر، اول نوامبر ۲۰۱۸ آغاز می‌شود و باستان‌شناسان برای بررسی یافته‌های باستان‌شناسی به شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کرمانشاه، کوهدشت، خرم‌آباد، سرپل ذهاب، پل دختر دزفول، ایذه، شوشتر، اهواز، بهبهان، کازرون، شیراز، مرودشت، فیروزآباد، داراب، سیرجان، جیرفت و کرمان سفر می‌کنند. (مهر) 

 

 برنامه دولت چین برای ایجاد مناطق جنگلی جدید  چین، در سال جدید میلادی مناطق جنگلی جدیدی به وسعت ایرلند دراین کشور ایجاد می‌کند. بر این اساس، حداقل ۶.۶ میلیون هکتار جنگل جدید در سال‌جاری در چین ایجاد می‌شود و در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا 2020مجموع پوشش جنگلی این کشور از ۲۱.۷ درصد به  ۲۳ درصد افزایش می‌یابد. (ایسنا) 

 نخل ۴۵۰ ساله یزد سالم است

درحالی‌که برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که در یکی دو شب گذشته و به‌دنبال بروز اغتشاشات در یزد، نخل ۴۵۰ ساله میدان امیرچخماق یزد به آتش کشیده شده، مسئولان میراث فرهنگی آن را تکذیب کردند. این نخل، قدیمی‌ترین نخل چوبی ایران و جهان به شمار می‌آید که عاشورای امسال (۱۳۹۶) پس از ۷۰ سال به حرکت در آمد. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید