• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33264
+
-

علت قرارداد واردات واگن با شرکت چینی چه بود؟

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس درخصوص ضرورت‌های قرارداد شهرداری تهران با یک شرکت چینی برای واردات ۶۳۰واگن شهری توضیحاتی ارائه کرد.مهرداد بائوج لاهوتی درباره عقد قرارداد شهرداری تهران با شرکتی چینی برای واردات 630واگن شهری برای الحاق به سیستم حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری به همشهری گفت: این موضوع در نشست فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس با شهردار تهران نیز مورد بحث قرار گرفت و این اقدام شهرداری به‌منظور تسریع در افزودن ناوگان درون‌شهری انجام شده است. او در پاسخ به این سؤال که چرا از توان تولیدکنندگان واگن‌سازی داخلی برای توسعه ناوگان درون‌شهری استفاده‌نشده است، افزود: این سؤال نمایندگان از شهرداری تهران نیز بود و پاسخ آنها این است که این قرارداد به‌دلیل نیاز فوری و ضروری حمل‌ونقل ریلی تهران انجام گرفت، چراکه سفارش دادن به واگن‌سازی‎های داخلی برای ساخت این واگن‌ها زمان زیادی صرف می‎کرد. ارزش قرارداد شهرداری 300میلیون دلار است و شرکت واگن‌سازی‌ تهران نیز در این قرارداد با شرکت چینی همکاری خواهد داشت. بائوج لاهوتی اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی در کلانشهری مانند تهران باید 75درصد در برابر سهم 25درصدی حمل‌ونقل خصوصی و شخصی باشد. از این رقم، 30درصد از سهم حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری باید سهم مترو باشد، 20درصد تاکسی و 25درصد اتوبوس‎ها باشند که هم‌اکنون مجموع سهم حمل‌ونقل عمومی از 40درصد تجاوز نمی‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید