• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33235
+
-

سریال دستگیری‌های طلایی

همسر متهم فراری سکه ثامن در فرودگاه تبریز دستگیر شد

 از فرود گاه امام خمینی (ره) تا فرودگاه تبریز دستگیری‌های «طلایی» پلیس ادامه دارد. در پی دستگیری مدیرعامل سکه ثامن در کشوری که البته نام آن فاش نشد و انتقال آن به فرودگاه امام خمینی تهران، همسر این متهم نیز در فرودگاه تبریز بازداشت شد.

 2 روز پیش سردار کاظم مجتبایی، جانشین پلیس بین‌الملل کشورمان گفته بود متهم سکه ثامن تنها نیست و برخی از بستگان وی هنوز متواری هستند. بعد از دستگیری وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و صدورحکم اعدام وی در هفته گذشته و دستگیری «فرهاد زاهدی‌فر» مدیرعامل سکه ثامن، این سومین دستگیری متهم مربوط به بازار سکه و طلاست.

 براساس گزارش پلیس در پرونده زاهدی فر در شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین تحت عنوان «سکه ثامن»، متهم با بیش از هزار نفر وارد معامله شده و حدود 300‌میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه هم روز گذشته با اشاره این پرونده گفت: الان دولت جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که می‌تواند تلاش کند و برخی از مجرمان را به کشور بازگرداند اما تعیین مجازات برای مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور برگردانده می‌شود، متفاوت خواهد بود.

 وی تأکید کرد: کسی که از کشور خارج شود، چون یک آدم فراری محسوب می‌شود پیوسته در عذاب و رنج خواهد بود درصورتی که اگر این افراد بمانند و از خود دفاع کنند شاید واقعا دفاع آنها توجیه لازم را داشته باشد و تبرئه شوند و اگر هم محکوم شد، معلوم نیست این مجازات سنگین‌تر از چیزی باشد که از کشور فرارکنند.
وی اضافه کرد: به کسانی که به هر دلیل جرمی مرتکب یا به انجام جرمی متهم شده‌اند و الان در خارج از کشور هستند این توصیه را دارم به نفعشان است که برگردند و از انفاق‌های قانونی بهره‌مند شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید