• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33219
+
-

بازگشت خاص

بازگشت خاص

تنها 20دقیقه کافی بود تا ژوزه مورینیو از برزخ اولدترافورد خارج شود و باخت 2 بر صفر را با یک برد شیرین عوض کند. پیروزی 3 بر2 منچستریونایتد در بازی شنبه‌شب مقابل مردان رافا بنیتس، چهارصدمین برد مورینیو در لیگ محسوب می‌شد. او در دوران مربیگری‌اش، 597بار در رقابت‌های لیگ روی نیمکت نشسته که حاصل آن 400برد، 124تساوی و 73باخت بوده است. او در مجموع دوران مربیگری‌اش، 896 بار روی نیمکت نشسته و برتری مقابل نیوکاسل، پانصدوهشتادوچهارمین پیروزی او در این دوران بوده است. مورینیو در هر 7بازی قبلی که به‌عنوان سرمربی در زمین خانگی تیمش به مصاف نیوکاسل رفته، موفق به کسب پیروزی شده و این هشتمین مرتبه بود که در ثانیه‌های پایانی به‌دست آمد.

پیروزی بر حریفی که 2 گل از آن عقب افتاده‌اید، کار آسانی نیست، اما ظاهرا من‌یونایتد در این موضوع مهارت خاصی دارد. این برای هفتمین بار است که منچستریونایتد توانست یک بازی را که با 2 گل یا بیشتر در پایان نیمه اول باخته، با برد به پایان برساند. هیچ تیمی در انگلستان نیست که بیشتر از 3بار موفق به انجام چنین کاری شده باشد. نیوکاسل در همان 10دقیقه ابتدایی بازی، 2 گل به شیاطین‌سرخ در اولدترافورد زد که این یک رکورد محسوب می‌شود؛ چراکه تاکنون تیمی در لیگ برتر موفق به انجام چنین کاری نشده بود. کندی و موتو در دقایق 7 و 10 دروازه دخه‌آ را باز کردند، اما ماتا، مارسیال و سانچس با گل‌های قایق70، 76 و 90 برد را به اردوی یونایتد آوردند. این برای نخستین بار در فصل جاری بود که نیوکاسل توانست در یک بازی لیگ برتر از حریف پیش بیفتد!
 
  رکوردهایی برای ستارگان
از آگوست2011 که خوان ماتا در ترکیب منچستریونایتد به میدان رفته است، هیچ بازیکنی به اندازه او نتوانسته ضربات ایستگاهی مستقیم را در لیگ برتر وارد دروازه حریفان کند. ماتا پس از پایان بازی گفت: «نمی‌توانستیم شکست را به‌خصوص مقابل هوادارانمان قبول کنیم. فکر می‌کنم آنها در این دیدار متوجه شدند که ما همه تلاش‌مان را برای بازگشت و پیروزی در این دیدار انجام دادیم و در نهایت این یک 3امتیاز مهم برای منچستریونایتد بود.»

از سوی دیگر، پل پوگبا زیر نظر ژوزه مورینیو، روی 29گل شیاطین‌سرخ تاثیر مستقیم داشته است. او 13گل زده و 16پاس گل را در اختیار هم‌تیمی‌هایش قرار داده است. از زمان حضور این ستاره فرانسوی در اولدترافورد، هیچ بازیکنی نتوانسته در این زمینه، بهتر از او عمل کند. الکسیس سانچس- ستاره شیلیایی یونایتد- هم که بسیاری از منتقدان او را از دست‌رفته نام نهاده بودند، با زدن گل برتری شیاطین‌سرخ، نشان داد که هنوز هم می‌تواند بازیکن مفیدی برای تیمش باشد. آخرین گل او برای یونایتد در لیگ برتر در 31مارس2018 و در بازی مقابل سوانزی به‌ثمر رسیده بود.

    مورینیو مقصر مشکلات برگزیت است
در پایان بازی، خوشحال‌ترین فرد، ژوزه مورینیو- سرمربی پرتغالی منچستریونایتد- بود. او و مردانش ثابت کردند که برای موفقیت تا آخرین لحظه خواهند جنگید. او پس از پایان بازی ضمن تمجید و تقدیر از بازیکنان و هواداران، در پاسخ به پرسشی درخصوص اخراجش از یونایتد گفت: «امشب (شنبه) به لندن می‌روم؛ دوستی به من گفت: «اگر فردا (دیروز) در لندن باران ببارد، مقصر تو هستی»! اگر مشکلی با برگزیت وجود داشته باشد، تقصیر من است. باید برای همه اینها آماده باشم. به نظرم شرارت و مردکشی‌های زیادی در فوتبال وجود دارد. این زندگی من است؛ زندگی‌ای که آن را دوست دارم و از بچگی برای آن تلاش کرده‌ام.»

    فرصت کافی
با پایان یافتن هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، مسابقات باشگاهی تا 28مهرماه تعطیل می‌شود و فرصتی برای سران منچستریونایتد به‌وجود می‌آید که درباره آینده، تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. شیاطین سرخ فعلا با 13امتیاز در رده هشتم قرار دارند، اما می‌شود حدس زد که اگر آنها، روی روال عادی خود قرار بگیرند، بی‌شک می‌توانند یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده باشند. نکته اینجاست که باتوجه به شرایطی که منچسترسیتی، لیورپول و چلسی دارند، فضا برای یونایتد به‌منظور رقابت و قرار گرفتن در کورس قهرمانی تقریبا وجود نخواهد داشت. البته هنوز در هفته هشتم هستیم و فوتبال هم پر از فراز و فرود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید