• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33217
+
-

چتر نجات

آیا نیمکت‌نشین‌ها، استقلال را متحول می‌کنند؟

2پیروزی خفیف در 2 مبارزه سخت، استقلال را در مسجدسلیمان به اهدافش رساند. آبی‌ها با شکست دادن نفت،هم در جدول جام حذفی ماندگار شدند و هم در لیگ برتر، 4پله صعود کردند تا از بحران هفته‌های گذشته فاصله بگیرند. قبل از سفر به مسجدسلیمان، تیم شفر در هیچ‌کدام از دیدارهای خارج از خانه فصل به پیروزی دست پیدا نکرده بود.
تا قبل از بازی روز شنبه، استقلال با 5گل زده در 7مسابقه، در بین 3خط حمله ضعیف لیگ برتر دیده می‌شد اما حالا اوضاع خط حمله این تیم نیز امیدوارکننده‌تر به‌نظر می‌رسد. ستاره‌های استقلال در برابر تیم مرزبان،مهره‌های جوان این تیم بودند. مجموع سن 2‌گلزن تیم وینفرد شفر در این مسابقه،به سن سیدمهدی رحمتی نیز نمی‌رسد و همین موضوع به تنهایی، نشان از یک «تغییر» در استقلال دارد.‌اللهیار صیادمنش فصل را به‌عنوان مهره ثابت تیم شروع کرد اما با ورود خریدهای جدید، به نیمکت دوخته شد.
مهدی قائدی نیز از همان ابتدای فصل نیمکت‌نشین بود. پسربچه‌ها اما در چند بازی گذشته، فرصت نمایش استعدادهایشان را به‌دست آوردند و به محض فیکس‌شدن، ثابت کردند که سزاوار چنین اعتمادی هستند. به‌نظر می‌رسد استقلال، بازیکنان دیگری را نیز روی نیمکت دارد که هنوز می‌توانند برای آینده این تیم، تعیین‌کننده باشند.

وینفرد شفر قدم‌های تدریجی‌اش را برای شناخت ترکیب اصلی استقلال برداشت اما ترکیبی که او در نهایت به آن رسید، هنوز «کامل» نبود. تصور می‌شد مربی آلمانی در شرایط سخت و زیر فشار، به «نام‌ها» تکیه کرده و حاضر به کنار گذاشتن بازیکنانی مثل گرو از ترکیب استقلال نیست. روح‌الله باقری اما سرانجام از روی نیمکت بلند شد و آنقدر مطمئن نشان داد که حالا دیگر گرو به نیمکت‌نشین او تبدیل شده است.‌اللهیار و قائدی نیز از نیمکت فراخوانده شدند تا استقلال جوان‌تر، جسورتر، جذاب‌تر و فانتزی‌تر فوتبال بازی کند.
شفر هنوز هم می‌تواند روی مهره‌های نیمکت‌نشین این هفته‌ها حساب ویژه‌ای باز کند و در انتظار درخشش آنها برای رسیدن به ترکیب ایده‌آلش باشد. فرشاد محمدی‌مهر بعد از چند بازی ابتدای فصل،از فهرست بازیکنان مدنظر شفر خارج شد. او چندان درخشان نبود اما نباید از یاد برد که تجربه بازی در باشگاهی مثل استقلال، با پارس‌جنوبی جم تفاوت دارد و محمدی‌مهر نیز به زمان بیشتری برای تطبیق یافتن با شرایط استقلال نیاز داشته است. محمد دانشگر نیز در این چند هفته کاملا به نیمکت دوخته شده اما استعدادهای این مدافع، انکارنشدنی به‌نظر می‌رسد. او اگر چه در بازی رفت با السد ضعیف ظاهر شد اما تنها دلیل شکست استقلال در این نبرد به شمار نمی‌رفت. رضا آذری مایه‌های تبدیل شدن به یک هافبک جذاب را داشت اما او نیز مدتی بعد از شروع فصل،دیگر راهی به ترکیب استقلال پیدا نکرد. برخی از نیمکت‌نشین‌ها در استقلال، باید همیشه همانجا بمانند اما چند نفر از این بازیکن‌ها،می‌توانند آینده رؤیایی تیم شفر را رقم بزنند.

استقلال در چند فصل گذشته هیچ‌وقت از جوانگرایی متضرر نشده است. 2 سال قبل، علیرضا منصوریان بعد از قرار گرفتن در بحران، ناگهان راه ورود مهره‌های کم سن و سال‌تر را به ترکیب اصلی تیم باز کرد و نتیجه این اتفاق، شگفت‌انگیز بود. اواسط فصل گذشته نیز وینفرد شفر به بازیکنان جوانی مثل مجید حسینی،امید نورافکن،میلاد زکی‌پور و... بازی داد و از انگیزه و اشتیاق آنها به سود تیم خودش بهره برد. این تجربه، یک‌بار دیگر در آستانه تکرار شدن است و این بار باید دید که تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. آیا شفر در روزهای باقی مانده از ادامه فصل نیز به انگیزه‌ها بیشتر از اسم‌ها احترام می‌گذارد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید