• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33213
+
-

پرواز در ارتفاع کم!

پرواز در ارتفاع کم!

درست قبل از هر بازی استقلال، رسانه‌ها از احتمال فیکس‌شدن سیدحسین حسینی در ترکیب آبی‌ها خبر می‌دهند اما وینفرد شفر هنوز از تصمیمش برای اعتماد به سیدمهدی رحمتی منصرف نشده است. مرد آلمانی به گلر شماره یک تیم اعتماد کامل دارد و رحمتی نیز در هفته‌های گذشته مرتکب هیچ اشتباه بزرگی نشده که او را سزاوار نشستن روی نیمکت کند. با وجود این انتظاری که رسانه‌ها برای حسینی ساخته‌اند، موجب شده او دیگر قید سکوت را بزند و با لحنی تهدیدآمیز، درباره جدایی زودهنگامش از استقلال صحبت کند. نمودار زندگی حرفه‌ای سیدحسین حسینی در چند سال گذشته، به‌شدت «سینوسی» بوده است. او هم ایستادن در اوج را تجربه کرده و هم طعم سقوط را چشیده و در تمام این مدت، به‌تنهایی به اندازه یک تیم کامل حاشیه داشته است. در استعداد فوق‌العاده این دروازه‌بان تردیدی وجود ندارد اما به‌نظر می‌رسد او هنوز به اندازه کافی برای جنگیدن در مسیر اهداف بزرگش پخته نشده است. حاشیه‌های تمام‌نشدنی، او را به عقاب جوانی تبدیل کرده‌ که تنها می‌تواند در ارتفاع کم پرواز کند.

 حسینی به جای رحمتی، رحمتی به جای حسینی! 
در بازگشت از ملوان به استقلال، همه می‌دانستند که سیدحسین تنها برای نیمکت خریداری شده و خود او نیز در نخستین روزهای بعد از بازگشت، انتظار دیگری نداشت. حسینی قرار بود تنها در مواقعی که رحمتی مصدوم یا محروم شده، درون دروازه تیم قرار بگیرد. اواسط لیگ شانزدهم اما رابطه علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی شکرآب شد. علیمنصور در اصفهان، ناگهان رحمتی را به نیمکت دوخت و حسینی با نمایش درخشان در مقابل سپاهان، تبدیل به گلر اول باشگاه شد. این روند برای چند هفته ادامه داشت اما نخستین اشتباه جدی سیدحسین، با آشتی منصوریان و رحمتی همراه شد و سنگربان جوان، دوباره تا پایان فصل روی نیمکت استقلال قرار گرفت.

 دورخیز دوم 
استقلال لیگ هفدهم را با حضور سیدمهدی رحمتی روی خط دروازه آغاز کرد اما وقتی اوضاع بحرانی شد، رحمتی نخستین بازیکنی بود که در لیست سیاه منصوریان قرار گرفت. نیمکت‌نشینی مرد شماره یک، این بار جدی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید و سرمربی آبی‌ها تا آخرین روز حضور در باشگاه، حاضر به استفاده از رحمتی نشد. شفر کمی قبل از داربی پایتخت، روی نیمکت استقلال نشست و توصیه‌های زیادی برای استفاده از رحمتی باتجربه در این مسابقه بزرگ شنید اما به خواسته برخی از پیشکسوتان باشگاه تن نداد و حاضر نشد حسینی را تغییر بدهد. سیدحسین، از حمایت کامل شفر برخوردار بود و آنقدر آماده به‌نظر می‌رسید که هیچ‌کس از فیکس شدنش در حضور رحمتی تعجب نمی‌کرد. سیدمهدی نیز تنها در دیدارهای حذفی برای آبی‌ها به میدان می‌رفت.

 سوپراستار 
در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم، اوضاع کاملا بر وفق مراد سیدحسین حسینی بود. او با واکنش‌های تماشایی‌اش به چهره محبوب سکوهای آبی تبدیل شد و توانست به لطف همین درخشش، رکورد دقایق متوالی گل نخوردن در تاریخ لیگ را به نام خودش ثبت کند. حسینی در استودیوی برنامه 90 نیز حضور پیدا کرد و با صحبت از رد پیشنهاد پرسپولیس در زمان مدیریت رویانیان به محبوبیت بیشتری در میان استقلالی‌ها رسید. در آن بازه زمانی، حتی از لزوم فیکس شدن او درون دروازه تیم ملی نیز صحبت می‌شد اما قرار نبود این آرامش، تا همیشه پابرجا بماند. در تیم بزرگ و پرهیاهوی استقلال، سیدحسین باید هر قدم را با دقت برمی‌داشت. او در نهایت، نتوانست این جایگاه را برای خودش حفظ کند.

 2 دلیل برای یک سقوط
2 حاشیه بزرگ برای سیدحسین، بین او و دروازه استقلال فاصله ایجاد کرد. او به محض محروم شدن از داربی پایتخت به‌خاطر اشتباه فرشید باقری، مستقیما به سراغ این بازیکن رفت و شبیه ورزشکاران رشته ورزشی بوکس در قفس به هافبک تیمش حمله‌ور شد. هضم چنین اتفاقی هم برای هواداران باشگاه و هم برای اعضای کادر فنی، بسیار سخت به‌نظر می‌رسید. حسینی یک‌بار هم بعد از نیمکت‌نشین شدن از دنبال کردن بازیکنان استقلال در صفحه اینستاگرامش دست کشید و همین اتفاق، حاشیه پررنگ دیگری برای او به‌وجود آورد. یک دروازه‌بان برای پیشرفت، بیشتر از هر چیزی به آرامش و تمرکز نیاز دارد اما در رفتارهای سیدحسین، خبری از آرامش و تمرکز وجود نداشت. سقوط او، از همین نقطه آغاز شد.

 می‌خواهم بروم
خط خوردن از فهرست نهایی تیم ملی به‌دلیل «نیمکت‌نشینی» در استقلال، سیدحسین را برای ترک باشگاه مصمم کرد اما او در نهایت از این تصمیم منصرف شد و امیدوار بود که فصل جدید را به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم شفر آغاز کند. چنین اتفاقی اما رخ نداد تا حسینی، آتش زیر خاکستر تیم وینفرد شفر باشد. او برای مدتی سکوت کرد اما سرانجام پس از نیمکت‌نشینی در مسجدسلیمان، از تمایلش برای جدایی در نیم‌فصل خبر داد. شاید این، آخرین سکانس از چند سال پرماجرا و پرنوسان این دروازه‌بان در استقلال باشد. او با باشگاه قرارداد دارد و طبیعتا نمی‌تواند به تنهایی برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. علاوه بر این، باشگاه‌هایی مثل تراکتور و سپاهان نیز مشکلی درون دروازه ندارند و این، تصمیم سیدحسین برای آینده را دشوار می‌کند. شاید درصورت جدایی بیرانوند در نیم‌فصل، حسینی بتواند با نزدیک‌شدن به پرسپولیس از استقلال انتقام بگیرد اما نباید فراموش کرد که حرف‌های او علیه رقیب سنتی در استودیوی 90، شانس انتقالش به این باشگاه را نیز به حداقل رسانده است. سیدحسین حسینی، یک دروازه‌بان مستعد با سیوهای فوق‌العاده به شمار می‌رود اما «بیش‌فعالی» او بیرون از زمین فوتبال، برایش گران تمام‌شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید