• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33211
+
-

اتوبوسی به نام دروغ

 خلاصه داستان این است: اتوبوس قرمز رنگی که دو سال پیش با تبلیغات زیاد به نام اتوبوس اختصاصی باشگاه پرسپولیس رونمایی شد، حالا در خط میانه-تبریز، مسافرکشی می‌کند. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شده که این باشگاه هیچ‌گاه صاحب اتوبوسی نبوده که حالا از دستش داده باشد، با این حال عکس‌های آرشیوی نشان می‌دهد خود او که پیش از این عضو هیأت مدیره باشگاه بوده، با همین اتوبوس عکس یادگاری گرفته است!
دیروز سایت ورزش سه به نقل از علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پیشین پرسپولیس نوشت:« تعجب می‌کنم از اینکه می‌گویید آقایان کلا ماجرای اتوبوس باشگاه را منکر شده‌اند، وقتی خودشان در بیشتر جلسات حضور داشتند و به‌عنوان عضو هیأت مدیره قرارداد را هم امضا کرده‌اند.» صاحب فعلی اتوبوس مردی تبریزی است که می‌گوید آن را به قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان خریده است.
او می‌گوید کارخانه عقاب اعلام کرده بوده که باشگاه پرسپولیس در پرداخت اقساط آن کوتاهی کرده و به همین دلیل آن را به فروش گذاشته‌. طاهری در پاسخ به این سؤال که چرا اتوبوس باشگاه را به نام باشگاه پرسپولیس خریداری نکرده‌اند، به ورزش سه می‌گوید: «باشگاه در آن مقطع بدهی داشت و نمی‌خواستیم به‌خاطر بدهی و به‌عنوان اموال باشگاه مصادره شود. ما آن را طبق فرمول خاصی خریدیم و تمام اسناد آن موجود است.
بخش عمده آن پرداخت شد تا به شکل اجاره به شرط تملیک آن را بعد از 5سال در اختیار کامل داشته باشیم. ماهانه مبلغ ناچیزی به‌عنوان اجاره و اقساط پرداخت می‌کردیم و بخش عمده آن نیز پرداخت شده بود. این یک اتوبوس کاملا اختصاصی و سفارشی بود و من کاملا آن را بررسی کردم و دو تا خریداری شد؛ یکی برای تیم ملی و یکی هم برای باشگاه پرسپولیس. دو محوره هم شد تا صندلی‌های آن کاملا خاص و برای راحتی بازیکنان باشد.» محمدعلی ترکاشوند، معاون باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت طاهری، مدعی است که مدیران فعلی کوتاهی کرده‌اند: «اینکه می‌گویند این اتوبوس یک شو بوده و هیچ استفاده‌ای از آن نشده را متوجه نمی‌شوم.
این اتوبوس حداقل 50سفر پرسپولیس را صورت داده و ما در بیشتر سفرهای داخلی و ترانزیت فرودگاهی از آن استفاده می‌کردیم و بازیکنان فعلی می‌توانند در این خصوص گواهی بدهند. بخش عمده‌ پول این اتوبوس پرداخت شده بود. قرار بود باشگاه باقی مانده این مبلغ را به شکل ماهی 6میلیون تومان واریز کند.
فکر کنم نزدیک به 200میلیون آن باقی مانده بود و نمی‌دانم چرا آن را از دست دادند. این اتوبوس به این شکل سفارشی حداقل 3میلیارد اکنون می‌ارزید.» حالا دو سؤال مطرح است: چه‌کسی راست می‌گوید؟ وپولی که به ادعای مدیران قبلی بابت خرید اتوبوس پرداخته شده، کجا رفته است؟

.22 * اشاره به فیلم معروف «اتوبوسی به نام هوس» ساخته الیا کازان، با بازی مارلون براندو 

این خبر را به اشتراک بگذارید