• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3318
+
-

خبرهای کوتاه | ادب و هنر

تمرین اجرا ؛ بخش ویژه جشنواره تئاتر

دبیرخـــــــانه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با هدف «توجه و تأکید بر تمرین و پژوهش‌های اجرایی» و نیز افزون بر بخش‌های رسمی و اصلی و براساس پیشنهادنامه‌های دریافتی، بخشی را با عنوان Try out با «تمرین اجرا» و با حضور ۱۰ گروه جوان برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری،  این گروه‌ها با حمایت سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در برنامه این دوره قرار گرفته‌اند که افزون بر تمرین اجرا، به تشریح فرآیند تمرینات، ایده‌های اجرایی، رویکردهای نمایشی و وجوه پژوهشی و تئوریک خود خواهند پرداخت و در این‌باره با تماشاگران گفت‌وگو می‌کنند تا براساس این گفتمان به‌صورت‌بندی تمرینات یا اجراهای بعدی بپردازند.

 

  حماسه جادوگر فیلم می‌شود

«ریدلی اسکات» کارگردان مطرح سینما، فیلمی را با محوریت روایت قصه یک جادوگر برای کمپانی «والت دیزنی» می‌سازد. به گزارش ایسنا، «حماسه مرلین» که درباره جادوگری در داستان «شاه آرتور» است، توسط «ریدلی اسکات» کارگردان «بلید رانر» و «پرومته» ساخته می‌شود. «فیلیپا بوینز»  فیلمنامه‌نویس برنده اسکار و از نویسندگان «ارباب حلقه‌ها» نویسندگی فیلمنامه این فیلم را برعهده گرفته است. «اسکات فری» و «گیل نتر» هم در حال مذاکره با «دیزنی» برای تهیه‌کنندگی این فیلم حماسی ـ تاریخی هستند. داستان «مرلین» که براساس کتاب‌های «تی.ای. بارون» ساخته می‌شود، درباره «مرلین» جادوگری جوان پیش از آشنایی با «شاه آرتور» و میزگرد افسانه‌ای اوست. «شاه آرتور» از شخصیت‌های داستانی در آثار کلاسیک انگلیسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید