• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33087
+
-

همدلی و پیروزی حامیان فضای مجازی

دیدگاه
همدلی و پیروزی حامیان فضای مجازی

امیرعباس نخعی‌‌‌ | روزنامه‌نگار:

در روزهای اخیر آنچه بیش از افت قیمت دلار و واقعی‌تر شدن قیمت آن حاوی ارزش و توجه بود پیروزی حامیان فضای مجازی و استفاده از آن بر حامیان محدود‌سازی‌ بود.

بودند و هستند مسئولانی که نه‌تنها از مشی محدودیت و مسدود‌سازی‌ حمایت نکردند بلکه خود با حضور پر رنگ در فضای مجازی در کنار سایر جوانان و دلسوزان کشور و مردم با توییت کردن و حضور در اینستاگرام در مقابل طیفی که شبانه‌روز به جو‌سازی‌ و ایجاد فضای روانی علیه کشور می‌پرداختند ایستادند.

این دست از مسئولان که وزیران خارجه و ارتباطات و فناوری اطلاعات پرچمدارانش محسوب می‌شوند همواره گوشزد می‌کردند که باید از فضای مجازی و توییتر به نفع منافع مردم و کشور استفاده کرد و تسلیم فضا‌سازی‌‌ها و جو روانی موجود نشد.

این طیف از مسئولان هم مانند سایرین می‌دانستند که با سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده عده‌ای شبانه‌روز درصدد ایجاد جو ناامنی در کشور هستند و دائم بر طبل افزایش قیمت‌ها و حتی ایجاد ناامنی غذایی می‌کوبند. اما از سوی دیگر هم می‌دانستند با اعتماد به مردم و ایجاد همدلی می‌توان ایستاد و ورق را به‌نفع فضای داخلی برگرداند.

اتفاقی که در روزهای اخیر افتاد پیروزی حامیان فضای مجازی و کسانی بود که اعتقاد محکم داشتند که می‌توان از فضای مجازی بهره برد و شرایط را تغییر داد؛ اتفاقی که افتاد و لشکر تخریبگران را به عقب‌نشینی واداشت و بدنه اجتماعی کشور به میدان آمد و در یک همدلی کم‌نظیر در مقابل سایت‌های خبری و کانال‌ها و توییت‌هایی که شبانه‌روز قیمت‌ها را تغییر می‌دادند ایستاد.

فضای مجازی شمشیر دولبه است، اما نباید از آن واهمه داشت. محدودیت فقط دست دلسوزان داخلی را از این فضا کوتاه می‌کند چراکه آنهایی‌که دست به تخریب دارند بیشترشان به فضای مجازی و اینترنت پر سرعت دسترسی آزاد دارند و دست بر قضا برای شرایط سخت مردم در داخل هم دلسوزی ندارند. از این‌رو باید به سخنان مسئولانی چون وزیر جوان کابینه که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تسلط و دانش کافی دارد و دیگرانی چون ظریف وزیر امور خارجه و حمایت دولت تدبیر و امید از عدم‌محدودیت و حمایت از فضای مجازی اعتماد کرد و کار را به مردم سپرد و مطمئن باشیم هرجا که مردم به میدان بیایند فضا به نفع کشور تغییر می‌کند چنان‌که پس از حوادث تروریستی اهواز مردم در فضای مجازی آنچنان عملکرد تروریست‌ها را تقبیح کردند که در کمتر از چند ساعت پشیمانی و خجالت فضا را به نفع ایران و اهواز خوزستان تغییر داد و جوسازان خارجی از یک سو و آنان که در رسانه‌هایشان به تروریست‌ها خوش آمد گفتند از سویی دیگر، سکوت پیشه کردند و آنهایی که با سراسیمگی به مصاحبه پرداخته بودند به تکذیب پرداختند. پس به مردم اعتماد کنیم و فضای مجازی را به آنها بسپاریم؛ خودشان می‌دانند که چه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید