• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3299
+
-

روزانه 5 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می‌کنند

مراکز معاینه فنی تهران روزانه 5تا 6هزار مراجعه‌کننده دارند اما مدیریت زمان مراجعه و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق اینترنت موجب شده طی ماه‌های اخیر صفی در خارج از مراکز معاینه فنی ایجاد نشود.

به گزارش همشهری و براساس اطلاعات دریافتی از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران،  چندی است برخی مراکز معاینه فنی تهران تا ساعت 9شب فعالیت دارند و این افزایش شیفت از یک سو و ساز وکارهای اطلاع از حجم مراجعان به مراکز موجب شده زمان مراجعه افراد مدیریت شود و صفی برای ورود به مراکز تشکیل نشود. صدرالدین علیپور، رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفته بود: انجام معاینه فنی و کنترل خودروهای دودزا توسط پلیس از اقداماتی است که به زمان نیازمند است. در عین حال متأسفانه اکثر مراکز معاینه فنی خالی است و مراجعه کننده‌ای ندارند.

 

مردودی‌های معاینه فنی

از سوی دیگر خبر می‌رسد که 45درصد خودروها در آزمون آلایندگی مراکز معاینه فنی تهران که از ابتدای آذرماه آغاز شده، رد می‌شوند. سیدنواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران به ایرنا گفت: معاینه فنی معمولی آزمون آلایندگی شامل تست خودرو در دور آرام است درحالی‌که معاینه فنی ویژه (خودروهای متقاضی طرح ترافیک) آزمون آلایندگی شامل تست خودرو در دورهای آرام و زیاد می‌شود. وی اظهار کرد: در خودروهای کاربراتوری میزان منواکسید کربن در دور آرام باید کمتر از 4درصد حجمی و در دور بالا باید کمتر از 3.5درصد حجمی باشد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم صدور معاینه فنی آنلاین است، هیچ‌گونه اغماضی در این زمینه نمی‌شود. به گفته وی از ابتدای اجرای طرح ترافیکی کاهش (LEZ) تاکنون 280هزار خودرو که آلایندگی بالایی داشتند از تردد در محدوده تعیین شده منع شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید