• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32682
+
-

مقایسه با دی‌استفانو به‌جای مسی

مارکا با اینکه هوادار رئال‌مادرید است، نسبت به سایر نشریات ورزشی اسپانیایی معتبرتر و البته پرمحتواتر است.
خوانما رودریگس، نویسنده و خبرنگار این روزنامه در واکنش به چیزی که درباره ناراحتی کریستیانو رونالدو از مقایسه‌اش با دی‌استفانو و نفر دوم بهترین بازیکن تاریخ رئال‌بودن منتشر شده، واکنش نشان داد و با منطق ثابت کرد دی‌استفانو به‌مراتب بازیکن مهم‌تر و تأثیرگذارتری از کریستیانو بوده است.
رونالدو به دوستانش گفته بود که دیگر چه‌کار باید بکند که بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید لقب بگیرد. خوانما با تشریح شرایط رئال هنگام ورود دی‌استفانو نتیجه می‌گیرد که او نقش مهم‌تری در تاریخ باشگاه داشته: «وقتی دی‌استفانو به رئال آمد، رئال در ٢۵سال فقط 2 عنوان قهرمانی لیگ در اسپانیا داشت و وقتی جدا شد رئال ١٠ قهرمانی در لیگ و ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان در تالار افتخاراتش داشت. تو بازیکن بزرگی هستی کریستیانو اما دی‌استفانو همیشه پادشاه است.» رونالدو در منچستریونایتد بازیکن دیگری بود و برای ادعای اینکه بهترین بازیکن تاریخ رئال و حتی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، اینقدر اعتماد‌به‌نفس نداشت.
در واقع رئال هم به همان اندازه که کریستیانو به آن اعتبار داد، به او اعتبار بخشیده بود. رونالدو در 438بازی 450گل برای رئال زد و 131پاس گل داد اما در 9سال فقط 2 بار لالیگا را به دست آورد و در عوض 4 لیگ قهرمانان برد؛ یعنی یکی کمتر از دی‌استفانو و 4 توپ طلا با پیراهن رئال در برابر 2 توپ طلای دی‌استفانو. دی‌استفانو آرژانتینی/اسپانیایی بعدها به‌عنوان سرمربی هم به رئال برگشت اما موفق به کسب قهرمانی نشد و غیر از یک سوپرجام اسپانیا، در جام حذفی، لیگ (2 بار) و جام برندگان جام در سال 1983فقط توانست نایب‌قهرمان شود. به‌هرحال مقایسه با مسی کافی نبود، رونالدو باید این روزها استرس مقایسه با دی‌استفانو را هم داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید