• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32674
+
-

نبرد قرن

نبرد قرن

محسن محمودصفری| 2 غول MMA بعد از کلی رجزخوانی حضوری و مجازی قرار است در یک مبارزه تاریخی در مقابل یکدیگر قرار گیرند. 2 پادشاه در یک قلمرو نگنجند، وصف حال کانر مک‌گرگور و حبیب نورماگومدوف در لیگ UFC است. مبارزه مک‌گرگور دارنده 2 کمربند قهرمانی همزمان و نورماگومدوف ملقب به عقاب داغستان قرار است 14مهرماه در ورزشگاه تی‌موبایل آرنا در لاس‌وگاس برگزار شود.

    از لوله‌کشی تا قفس مبارزه
کانر مک‌گرگور متولد 1988در ایرلند است که بعد از دوران مدرسه به حرفه لوله‌کشی مشغول بود. او رقابت‌های MMA را برای نخستین‌بار از تلویزیون یک فروشگاه می‌بیند و با خود می‌گوید این ورزش من است. مک‌گرگور که سال‌ها ورزش بوکس را تمرین کرده ‌و به شهرتی نرسیده بود، با شروع MMA توانست اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند. مشت‌های مک‌گرگور آنقدر سهمگین است که اگر درست به حریفش بخورد، مسابقه را باید تمام‌شده دانست. مک‌گرگور یک مبارز چپ‌دست است که باید گفت تخصص ویژه‌ای در پیروزی جنگ روانی قبل از مبارزه دارد. پیروزی تاریخی این ایرلندی مربوط به شکست خوزه آلدو برزیلی است که 10سال پیروزی پی‌در‌پی را در کارنامه خود داشت. این مسابقه نیز در رکورد بازی‌های UFC ثبت شده است. کانر در این مسابقه موفق شد در 13ثانیه حریف خودش را ناک‌اوت کند. توضیح خلاصه درباره این مسابقه اینکه مشت کانر دقیقا بر صورت آلدو معروف نشست. در سال2016 از چهره مک‌گرگور در بازی ویدئویی CALL OF DUTY‌ استفاده شد و در سال2017 مجله تایمز از او به‌عنوان یکی از 100چهره تأثیرگذار دنیا نام برد.

    کری‌خوانی کانر برای بوکسور حرفه‌ای به‌خاطر 100میلیون دلار 
قدرت مشت‌زنی مک‌گرگور شهرت جهانی دارد و همین مسئله سبب شد تا او با فلوید می‌ودر وارد جنگ لفظی شود. می‌ودر رکورد پیروزی در 50مسابقه بوکس حرفه‌ای را در کارنامه داشت که اتفاقا در 27مبارزه هم با ناک‌اوت حریفانش را شکست داده بود، ولی این مسئله هم سبب نشد تا مک‌گرگور کوتاه بیاید. جدال این‌دو آنقدر بالا گرفت که چندین‌بار در نشست‌های پیش از بازی نزدیک بود کار به درگیری بکشد. در نهایت این مسابقه با قوانین بوکس برگزار شد که می‌ودر در راند دهم موفق شد کانر را شکست دهد ولی همه می‌دانستند این مقاومت 10راندی برای مک‌گرگور یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود چرا‌که با توجه به اینکه مسابقات با قوانین بوکس برگزار شد، خوش‌بین‌ترین افراد هم معتقد بودند مک‌گرگور نهایتا 2راند دوام بیاورد. این مسابقه به مسابقه قرن معروف است که گفته می‌شود طی این مبارزه فقط 100میلیون دلار عاید مک‌گرگور شده است.

    عقاب روسی 
مک‌گرگور که خودش را در اوج قدرت و شهرت می‌دید، فکرش را نمی‌کرد روزی کسی در دسته میان‌وزن UFC حریف او شود و بخواهد کمربندهای قهرمانی را تصاحب کند، ولی زمانی که حبیب نورماگومدوف موفق شد مکس هالوس را شکست دهد، در یک‌قدمی کسب کمربند قرار گرفت. حالا یک حریف جدی برای کانر ایرلندی قد علم کرده بود؛ مردی پر‌قدرت از ایالت داغستان روسیه که سابقه ورزشی‌اش نشان می‌داد یک تهدید جدی برای موقعیت مک‌گرگور است. حبیب نورماگومدوف متولد 1988در روسیه است که سابقه 2 بار قهرمانی جهان در رشته سامبو را دارد. نورماگومدوف که به عقاب داغستان شهره است، کشتی را زیرنظر ساجد ساجیدوف معروف در ماخاچلا فراگرفت و دارای کمربند مشکی جودو نیز است. عقاب روسی از سال 2008 وارد قفس مبارزه شده ‌و پس از 17پیروزی در لیگ‌های مختلف با دعوت دانا وایت، مدیر ارشد UFC راهی این لیگ شد. نورماگومدوف تا به حال 26مبارزه بدون شکست داشته است. نورماگومدوف تنها مسلمان حاضر در UFC به‌شمار می‌رود که هم‌اکنون کمربند قهرمانی میان‌وزن را در اختیار دارد. در سبک‌وزن هم مکس هالوی کمربند قهرمانی را در اختیار دارد؛ 2 کمربندی که تا چندی پیش در تصاحب مک‌گرگور بود.
 
  حکم دادگاه برای مک‌گرگور 
ماجرای درگیری مک‌گرگور و نورماگومدوف از ماه‌ها پیش کلید خورده است؛ روزی که نورماگومدوف در ساختمان UFC، آرتم لبوف (دوست صمیمی و هم‌تیمی کانر) را با چند نفر از هم‌تیمی‌هایش به گوشه‌ای کشید و علاوه بر رجزخوانی چند ضربه به‌صورت او زد. زمانی که مک‌گرگور متوجه این ماجرا شد، با چند نفر از دوستانش سراغ نورماگومدوف رفت. نورماگومدوف سوار بر اتوبوس تیم بود و کانر می‌خواست هرجور شده با او روبه‌رو شود که با پرتاب اشیای مختلف، شیشه اتوبوس را شکست. درپی این کار 2 هم‌تیمی نورماگومدوف آسیب دیدند. مک‌گرگور پس از این اتفاقات بازداشت شد و طی برگزاری 2دادگاه، حکم او صادر شد. کانر باید به‌دلیل رفتار مجرمانه به‌مدت 5روز در مراکز خدمات عمومی شرکت کند. همچنین دادگاه دستور داد تا او در کلاس‌های کنترل خشم ثبت‌نام کند. علاوه بر این، او باید هزینه‌های مربوط به خسارت اتوبوس را پرداخت کند. مبارزه 14مهر‌ماه بی‌شک یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ رزمی دنیاست؛ جایی که باید منتظر هوک‌های چپ کانر و فنون کشتی نورماگومدوف بود که با چاشنی ضربات آرنج همراه است. هردو در قفس بی‌رحم‌ترین آدم‌های کره زمین هستند و جدال آنها می‌تواند یک شب به‌یاد‌ماندنی را برای دوستداران MMA رقم بزند.

این خبر را به اشتراک بگذارید