• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32671
+
-

شفر؛ مایه عبرت برانکو

شفر؛ مایه عبرت برانکو

شاید خیلی‌ها انتظار دارند بلافاصله بعد از پایان دوران محرومیت پرسپولیس، سرخ‌پوشان به‌طور سراسیمه و شتاب‌‎زده وارد بازار نقل‌وانتقالات بشوند و با جذب بازیکنان پرشمار، تلافی یک سال گذشته را در‌بیاورند. این تیم از میانه‌های آذرماه می‌تواند بازیکن جدید بگیرد و از آنها استفاده کند. با وجود این، از قرار معلوم برانکو به باشگاه تأکید کرده که نیازی به خریدهای تازه ندارد و همان 4بازیکنی که در تابستان جذب شدند، برای تیمش کافی است. قرمزها ابتدای فصل با مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی شریفی قرارداد بستند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، آنها از ابتدای نیم‌فصل دوم به ترکیب سرخ‌ها اضافه خواهند شد. به این ترتیب پرسپولیس آرام‌ترین‌گذار ممکن از محرومیت را تجربه می‌کند و بعد از یک سال سکوت، حتی در زمستان هم قرار نیست خبری از بمب نقل‌وانتقالاتی در این تیم باشد. به‌احتمال فراوان، یکی از عواملی که باعث شده برانکو چنین تصمیمی بگیرد، اتفاقاتی است که این فصل برای استقلال و وینفرد شفر رخ داد.

برانکو به‌طور کلی یک مربی سختگیر است که به دایره نسبتا بسته‌ای از بازیکنان اعتماد می‌کند و حتی‌‌المقدور کار را با همان‌ها پیش می‌برد. حالا اما ماجراهای پیش‌آمده برای استقلال، این عادت مربی کروات را تشدید هم کرده است. آبی‌‌ها بعد از جدایی چند بازیکن کلیدی‌شان، به نوعی کنترل خودشان را در بازار از دست دادند و تا جایی که ممکن بود، بازیکن خریدند. خود برانکو تا به حال یکی، دو‌بار به طعنه گفته استقلالی‌ها این فصل حدود 20بازیکن خریده‌اند؛ عددی که اگر دقیق نباشد، چندان هم دور از واقعیت نیست. مرتضی تبریزی، محمد دانشگر، علی کریمی، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر، ‌اللهیار صیادمنش، روح‌الله باقری، سینا خادم‌پور، سجاد آقایی، مرتضی آقاخان، الحاجی گرو، طارق همام و نویمایر، تنها تعدادی از خریدهای استقلال برای لیگ هجدهم هستند و تازه امید سام‌کن در کنار 4خرید دیگر این تیم، در همان روزهای اول فصل از سوی شفر دیپورت شدند. با وجود این، این لشکر طولانی از اسامی نهایتا آنقدرها به‌کار استقلال نیامده و آبی‌ها حداقل تا الان نشانی از تیم آماده و قبراق فصل قبل نداشته‌اند. تعدد بازیکن باعث شده نوعی سردرگمی گریبان کادرفنی استقلال را بگیرد و بازیکنان این تیم هم از جایگاه خودشان مطمئن نباشند. این در حالی است که محرومیت پرسپولیس باعث شد این تیم حتی با وجود ریزش ستاره‌هایش، شرایط خوبی داشته باشد و دست‌کم نفراتش در زمین به‌راحتی همدیگر را پیدا کنند.

با این اوصاف، اصلا عجیب نیست که برانکو خواهان حفظ آرامش تیمش شده باشد. او ترابی، سروش رفیعی و شریفی را به قوای تهاجمی تیمش اضافه می‌کند و مهدی شیری را هم جایگزین ماهینی مصدوم خواهد کرد. بازگشت ربیع‌خواه هم می‌تواند از این بازیکن حداقل یک گزینه تعویضی برای پست‌‌هایی مثل هافبک دفاعی، دفاع میانی و دفاع چپ بسازد. پس نیازی به شلوغ‌کاری و البته تحمل هزینه‌های اضافی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید