• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32669
+
-

چمنیان: آن تماشاگران نامناسب مرد بودند

مصاحبه‌ای از عباس چمنیان منتشر شد که در آن علت ناکامی تیم ملی نوجوانان حضور تماشاگرانی با پوشش نامناسب در استادیوم محل برگزاری مسابقه برشمرده شد. این در حالی است که سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌گوید اصلا منظورش این نبوده است. عباس چمنیان به ورزش3 گفته: «زمانی که بازیکنان آماده می‌شدند که برای گرم کردن وارد استادیوم شوند با انبوه تماشاگران روی سکوها مواجه شدند؛ 10هزار نفر که پیش از بازی یکصدا تیم ملی اندونزی را تشویق می‌کردند و این تشویق تا لحظه سوتزدن داور ادامه داشت. برخی از این تماشاگران هم لباس بالاتنه نداشتند. اینکه برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها تحلیل کردند که این تماشاگران زن بودند و پوشش نامناسب باعث شکست ایران شده بود و این تحلیل را مورد تمسخر قرار دادند، اصلا درست نیست. اولا که این تماشاگران مرد بودند.

اندونزی کشوری مسلمان است و اجازه نمی‌دهد تماشاگر زن با این پوشش در استادیوم حاضر شوند. منظورم این بود که این حضور 10هزار نفره بازیکنان ما را تحت‌تأثیر قرار داد و پیش از شروع بازی برای آنها استرس ایجاد کرد. طبیعی هم بود. تنها کاری که از دست من برمی‌آمد این بود که برای بازیکنان صحبت کنم تا استرس از آنها دور شود. استرس یک مسئله درونی است و بازیکن آن را تجربه می‌کند و در آن لحظه خیلی از دست من کاری برنمی‌آمد. بازیکنان ما بیشترین حضور تماشاگری که تجربه کرده بودند در بازی با چین بود که نزدیک به 1000نفر در استادیوم بودند. از سویی تماشاگران چینی تنها در زمان ایجاد حمله سروصدا می‌کنند اما تماشاگران اندونزیایی از شروع بازی تا آخر، لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: «اصلا و ابدا منظورم این نیست که تماشاگران عامل باخت ما بودند. ما در بازی با اندونزی شایسته برد نبودیم. این را براساس داده‌های کنفدراسیون فوتبال می‌گویم. برای هر بازی 17صفحه آنالیز در اختیار ما قرار گرفت. بر این اساس ما در بازی با هند باید با اختلاف 3گل پیروز می‌شدیم. متأسفانه توپ ما به تیر دروازه خورد و حتی از روی نقطه پنالتی هم نتوانستیم به گل برسیم. حتما تیم از نظر فنی ایراداتی داشت، در غیراین صورت ما نباید به اندونزی می‌باختیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید