• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32547
+
-

استخدام خلافکار با حقوق ثابت و شیفت کاری

استخدام خلافکار با حقوق ثابت و شیفت کاری


سرکردگان باند سرقت، 3سابقه‌دار بودند که کاسبی عجیبی راه انداخته بودند. آنها با استخدام خلافکاران برایشان شیفت کاری تعیین می‌کردند و حتی فیش حقوقی هم می‌دادند. اعضای این باند با تصادف صوری از رانندگان خودروهای مدل بالا سرقت می‌کردند که  در مدت 2 سال 60 سرقت را در پایتخت به ثبت رساندند.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند از 2سال پیش شروع شد. نخستین شاکی مرد بنزسواری بود که در توضیح ماجرا گفت: ساعت 6:30 صبح در حال رفتن به محل کارم بودم که در خیابانی در شمال تهران پسری جوان به آینه خودروی من خورد. او هندزفری داشت و ظاهرا متوجه من نشده بود. از او معذرت‌خواهی کردم و او رفت و من هم به حرکت ادامه دادم اما ناگهان خودروی پژویی مقابل من پیچید. 4 پسر جوان داخل پژو بودند که یکی از آنها همان فردی بود که چند دقیقه قبل به آینه خودروی من برخورد کرده بود. آنها شروع کردند به فحاشی. می‌گفتند دست دوستشان شکسته است و باید همراه آنها به کلانتری بروم. پسرجوان هم دستش را گرفته بود و ناله می‌کرد. آنها اصرار داشتند که همراهشان به کلانتری بروم و هزینه درمان را پرداخت کنم. من هم گفتم لازم نیست به کلانتری برویم و هزینه درمان را پرداخت می‌کنم. همراه آنها به مقابل عابربانک رفتم و 2میلیون تومان به حسابی که داده بودند ریختم اما ناگهان یکی از آنها چاقویی روی پهلویم گذاشت و با تهدید خواست 3 میلیون تومان دیگر هم به حسابشان واریز کنم. من هم از ترس جانم با کارت دیگرم این مبلغ را پرداخت کردم و آنها رفتند.


سرقت‌های سریالی
با این شکایت، گروهی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع کردند. در ادامه معلوم شد که اعضای این باند به‌صورت سریالی دست به سرقت از راننده‌های خودروهای مدل بالا مانند لکسوس، بی‌ام‌و، هیوندا، تویوتا و بنز می‌زنند و پاتوقشان خیابان‌های شمال تهران است.  2سال گذشت و در این مدت حدود 60 نفر که در دام این گروه گرفتار شده بودند در دادسراهای مختلف تهران شکایت کردند. تنها سرنخ تصویر چهره‌نگاری شده 3 زورگیر اصلی پرونده بود که نشان می‌داد سال 95 (همزمان با اعلام نخستین سرقت) از زندان آزاد شده‌اند. آنها پیش از این نیز به جرم سرقت با ایجاد تصادف ساختگی به زندان افتاده بودند.

پس از 2سال تحقیق، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه آنها در اطراف تهران شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 8 نفر دیگر با این گروه همکاری می‌کنند که مأموران پلیس آگاهی روز یکشنبه با دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت در 11عملیات همزمان 3سرکرده باند و 8 نفری که با آنها همکاری می‌کردند را دستگیر کردند. در مخفیگاه آنها یک دفتر بزرگ که در آن ساعت کاری اعضای گروه نوشته شده و برای آنها شیفت‌ کاری تعیین شده بود، کشف شد. علاوه بر این، فیش حقوقی که 3متهم اصلی باند به سایر اعضا می‌دادند نیز به‌دست آمد.

متهمان اصلی همان 3 هم‌بندی بودند که اعتراف کردند همدستانشان را از بین شهرستانی‌های جویای کار انتخاب می‌کردند تا نقش مصدوم را بازی کنند و در ازای این کار نیز ماهانه به آنها حقوق می‌دادند.

سرکردگان باند که زیر 30سال دارند در مدت 2سال سرقت با پول‌های دزدی خودروهای مدل بالا و آپارتمان و ویلا در تهران و شمال کشور خریده بودند و اعتراف کردند که در تهران ‌60 سرقت انجام داده و سرقت‌های زیادی نیز در سایر شهرستان‌ها رقم زده‌‌اند.

سرکرده اصلی باند در بازجویی‌ها گفت: ما در 2 شیفت کار می‌کردیم؛ یکی ساعت 4 تا 7 صبح و دیگری 5 بعدازظهر تا 10شب. آنهایی که استخدام کرده بودیم باید در کنار خیابان یا پشت ترافیک به آینه خودروهای مدل بالا برخورد می‌کردند. البته قبل از سرقت به آنها آموزش می‌دادیم چطور برخورد کنند که مجروح نشوند. بعد هم ما وارد می‌شدیم و از هر یک از طعمه‌هایمان حداقل 5 میلیون تومان سرقت می‌کردیم.

اعضای این گروه با دستور قاضی نصرتی برای انجام تحقیقات بیشتر، شناسایی جرایم احتمالی و شاکیان دیگر در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید