• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32544
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی
با سلام. به‌منظور مقابله و پیشگیری و ریشه‌کن کردن اخلالگران اقتصادی و خشکاندن فساد و اختلاس در کشور، هیچ اقدامی بهتر از این نیست که همانند سایر کشورها ازجمله چین، قانون اعدام را برای اختلاسگران و اخلالگران اقتصادی تصویب و اجرایی کنیم تا بیش از این شاهد دزدی‌های میلیاردی از بیت‌المال نباشیم.
 

2436...0912


   سفره اقشار ضعیف
سلام. کاری به قیمت طلا و سکه و دلار و بلیت هواپیما و... نداریم. به‌دلیل عدم‌نظارت مسئولان کار به‌جایی رسیده که سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، شیر پاکتی و رب تولید داخل هم از سفره اقشار ضعیف جمع شود. این در حالی است که خرج تحصیل و تفریح فرزندان بعضی از مدیران و مسئولان در خارج از کشور بیشتر از درآمد صدها خانوار مستضعف است!
 
1713...0915


   سریال‌های ماندگار
با عرض سلام و درود بی‌پایان و خداقوت. مرحوم آقای یدالله صمدی، فیلمساز و کارگردان پیشکسوت کشورمان در خلق آثار هنری احساس مسئولیت شرعی و متعهدانه داشت و به همین‌خاطر سریال‌هایش ماندگار هستند. به‌خصوص سریال «شوق پرواز» که از جایگاه ارزشی، حماسی و جهادی ویژه‌ای برخوردار بود. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
 
6263...0938


   درخواست از شهرداری منطقه یک
با سلام. خیابان فرمانیه غربی (خیابان لواسانی) پلاک٨٨ آپارتمان نیمه‌کاره‌ای در حال ساخت است که کل پیاده‌رو را با فنس مسدود کرده و جنب آن‌ هم خودرو پارک می‌کنند. خانواده‌های ساکن در این محدوده برای بردن فرزندانشان به مدرسه ناچارند به‌جای پیاده‌رو از وسط خیابان که خطرات زیادی دارد تردد کنند. واقعا اگر حادثه‌ای رخ دهد چه‌کسی مسئول است؟ لطفا این مشکل ساکنان را به گوش مسئولان در شهرداری منطقه یک برسانید.
 
4793...0912


   پیشنهاد یک شهروند
با سلام. پیشنهاد می‌کنم که کارخانجات تولید رب گوجه‌فرنگی برای کاهش قیمت محصول به‌خاطر گران شدن محصولات فلزی برای بسته‌بندی به جهت بالا رفتن نرخ دلار، رب را در پاکت‌ها و بسته‌بندی‌های جدید مثل پاکت‌های شیر با قیمت‌های ارزان به مردم عرضه کنند؛ چراکه حمل‌ونقل آن نسبت به قوطی و شیشه ساده‌تر و ارزان‌تر تمام می‌شود و از طرفی ابتکار جدیدی در بازار خواهد بود.
 
ایرانپور از تهران


   درخواست از وزارت راه و شهرسازی
سلام. به مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی بگویید این معادله را برایمان حل کنند. عوارض اتوبان 130کیلومتری قم-تهران 500تومان و ورود خودروهای سنگین ممنوع است. از سوی دیگر عوارض اتوبان 60کیلومتری سلفچگان-ساوه 500تومان ولی تردد خودروهای سنگین را آزاد گذاشته‌اند. واقعا تفاوت در چیست؟!
 
7737...0918


  مفسدان اقتصادی
با سلام. هرچند مفسدان اقتصادی و دلالان ارز و سکه در کنار برخی مدیران که نظارت کافی نداشتند از مقصران اصلی گرانی این روزهای کشور هستند اما مسئولان دقت داشته باشند صادرکنندگان و سوداگران مواد غذایی هم به کمک این گرانفروشان آمده‌اند؛ به‌گونه‌ای که بیشتر بازنشستگان برای خرید سیب‌زمینی هم به مشکل برخورده‌اند.
 
یک بازنشسته از تهران


  اجحاف شرکت‌های پیمانکاری
سلام. سال‌هاست وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در راستای چابک‌سازی‌، بسیاری از خدمات خود را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار کرده‌اند، که در جای خود اقدام مناسبی است. اما مشکل اساسی اینجاست که متأسفانه نظارت کافی بر حسن انجام کار پیمانکاران وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای که در برخی موارد حق و حقوق پرسنل به‌کارگیری‌شده در این شرکت‌های پیمانکاری پایمال شده و کسی هم پاسخگوی این اجحاف نیست. لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.
 
زرین‌نژاد از تهران


  به‌‌کارگیری جوانان به‌جای بازنشستگان
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منعکس می‌کنید. طرح نمایندگان برای به‌‌کارگیری جوانان به‌جای بازنشستگان برای اداره امور کشور اقدام مناسبی است. کهنسالان باید دست جوانان را بگیرند تا از خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور استفاده شود. باور کنیم که جوانان پرانرژی، خلاق و سازنده هستند.
 
یک شهروند از تهران


   دردسرهای پله
ما ساکنان خیابان چهارم و پنجم و ششم گاندی که از ولیعصر رفت‌وآمد می‌کنیم خیلی در سختی هستم، چراکه هربار باید صدوبیست، سی پله را بالا و پایین بریم که کار خیلی سخت و دشواری است. از شهردار محترم منطقه عاجزانه درخواست یک آسانسور را داریم.
 
حسین باقرزاده


   بدقولی خودروسازان
سلام. درحالی که این روزها شرکت خودروسازی سایپا نسبت به ثبت نام و پیش فروش خودروهایش اقدام کرده است  اما متاسفانه با بدقولی در تحویل خودروها مردم را سرگردان و بلاتکلیف نگه داشته است. بیش از ۲ماه از موعد تحویل خودروی ما گذشته است، اما هر بار که پیگیری می کنیم پاسخی نمی دهند. واقعا اگر خودرو برای تحویل نداشتند چرا با تبلیغات زیاد سعی در پیش فروش خودرو دارند؟ لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کرده و صدای ما را به گوش مسئولان در خودروسازی سایپا برسانید.
 
یک شهروند از تهران

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید