• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32539
+
-

انتقام اهواز

سپاه با 6 موشک و 7 پهباد مواضع تروریست ها را در شرق فرات را در هم کوبید

وعده انتقام سپاه از تروریست‌ها محقق شد. سپاه پاسداران با ۶فروند موشک بالستیک و ۷ فروند پهپاد رزمی، مواضع تروریست‌ها را در شرق فرات در‌هم‌کوبید. این عملیات بامداد روز گذشته و در انتقام از عملیات تروریستی داعش در اهواز صورت گرفت. یکی از شهدای آن عملیات تروریستی کودک 4ساله‌ای به نام طه اقدامی بود که 2 روز پیش محمد‌علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای به پدر این کودک شهید وعده انتقام داده و نوشته بود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرگز نخواهد گذاشت خون‌های پاک و مطهر این شهدای گرانقدر به هدر رود و به فضل الهی مصمم هستند همچون صاعقه‌ای ویرانگر بر سر آنان فرود آیند. فاصله مبدأ شلیک موشک تا مقصدی که موشک بر سر تروریست‌ها فرود آمد، 570کیلومتر اعلام شده است. در فیلمی که از حملات موشکی سپاه منتشر شده، روی موشک‌های آماده شلیک شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر سعودی نقش بسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه خود با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت 25نفر از شهروندان کشورمان شد، آورده است: «در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) برای انتقام خون این شهدا، به‌ویژه کودک 4ساله و جانباز 70درصد دفاع‌مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت 2بامداد امروز (دوشنبه 9مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «طی این عملیات که با نام ضربت محرم و با رمز مقدس یا‌حسین(ع) انجام شد، تعداد 6فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک [شد] و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله 570کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

 متعاقبا 7فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.»

آنچنان که سپاه در اطلاعیه خود آورده است، این عملیات بعد از پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات درباره منشأ عملیات تروریستی اهواز صورت گرفته است. در اطلاعیه سپاه آمده است: جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط آمریکا هدایت و پشتیبانی شده، رسانید. سپاه نوشته است: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تأمین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره این حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها گفت: تروریست‌ها در عملیات اخیر خود در اهواز از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم. ارتش جمهوری اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام موشکی و حملات پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه در پی اقدام تروریستی 31شهریور اهواز ضرب‌شست قاطع و حرکتی بجا و ضروری بود تا دشمنان بدانند هیچ تجاوزی بدون پاسخ نخواهد ماند.  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: نخستین مرحله انتقام حمله تروریستی اهواز اجرا شد و مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.

سرلشکر محمد باقری تاکید کرد: همه این‌ها هشداری برای دشمنان است تا در جهت ایجاد ناامنی در ایران حرکتی نکنند چراکه برای رهبر معظم انقلاب و نیرو‌های مسلح، امنیت مردم خط قرمز است و اگر خطایی صورت گیرد، حتما و با قاطعیت پاسخ داده می‌شود و همان جمله یکی بزنند، 10 تا می‌خورند اتفاق می‌افتد.

صاعقه ویرانگر

سپاه اعلام نکرده که از چه پهپادهایی در این عملیات استفاده کرده اما تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که سپاه در این بخش از عملیات ضربت محرم، از پهپادهای بمب‌افکن صاعقه برای «بمباران» اهداف استفاده کرده‌ است.

پهپاد صاعقه، یک پهپاد دوربرد بوده و قادر به حمل 4بمب‌ هوشمند و نقطه‌زن است که با استفاده از این بمب‌ها می‌تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد. «پهپاد صاعقه» از کلاس پهپادهای سیمرغ یا همان آرکیو‌170 ایرانی است. پهپاد صاعقه در واقع نخستین پهپاد بمب‌افکن ایرانی است.

شایعه‌ای که تکذیب شد

به گزارش خبرآنلاین، بعد از واردشدن این ضربه سخت به تروریست‌های تکفیری، مزدوران آمریکا و آل‌سعود در فضای مجازی درصدد رفع و رجوع و تشکیک در موفقیت‌آمیز‌بودن عملیات برآمدند و شایعه کردند «یکی از موشک‌های سپاه در کرمانشاه سقوط کرده‌است» اما هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه این ادعا را تکذیب کرد و در پاسخ به این سؤال که گویا تصاویری از آتش‌سوزی در این منطقه منتشر شده است، گفت: «خیر؛ مطلقا اتفاقی در این منطقه رخ نداده است». همچنین برخی کانال‌های ضدانقلاب در فضای مجازی نوشتند: «ایران اعلام کرده بود که داعش در سوریه از بین رفته، پس چطور گروهک تروریستی در غرب سوریه مقر دارند؟» این شبهه‌افکنی نیز بی‌پاسخ نماند و محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه گفت: «‌داعش می‌خواست خلافت و حکومت ایجاد کند، این حکومت داعش از بین رفت ولی تفکر داعشی و تکفیری و حمایت از تروریست‌ها امروز وجود دارد. این تروریست‌ها در منطقه ادلب مستقر و مورد حمایت آمریکا هستند.»

سومین حمله موشکی سپاه د ریک سال

حمله‌ای که روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، سومین مورد از حملات موشکی سپاه از داخل ایران به مواضع تروریست‌ها در بیرون از مرزهاست. نخستین آن 28خردادماه سال گذشته رخ داده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 6فروند موشک بالستیک میان‌برد، 6هدف تروریستی را در استان دیرورالزور سوریه منهدم کرد. سپاه در آن عملیات از موشک‌های نقطه‌زن ذوالفقار و قیام استفاده کرده بود. آن عملیات پاسخی به حملات تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در 17خردادماه سال گذشته بود.

دومین مورد حملات موشکی سپاه 17شهریور امسال به مواضع گروهک‌ تروریستی حزب دمکرات در اقلیم کردستان صورت گرفت. سپاه در بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با 7فروند موشک زمین به زمین کوتاه‌برد، مورد هدف قرار داد. سپاه اعلام کرده بود این عملیات در پی تکرار شرارت از سوی تروریست‌های اجیر‌شده دشمنان انجام شده است.

ذوالفقار در چشم تروریست‌ها

آنچنان که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، یکی از موشک‌های استفاده شده در عملیات دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک بالستیک ذوالفقار بوده است. این موشک، یکی از اعضای خانواده موشک‌های فاتح 110 است که از هدایت پایانی مسیر و سر جداشونده برخوردار است. موشک ذوالفقار معادل 700 تا 750کیلومتر برد داشته و موشکی سوخت جامد و مایل پرتاب ‌است. پیش‌تر، سپاه در عملیات موشکی لیله‌القدر که در پاسخ به حمله تروریستی به مجلس انجام شد و همچنین عملیات موشکی علیه مواضع تروریست‌های حدکا از همین موشک استفاده کرده بود. این موشک، نخستین‌بار در جریان رژه نیروهای مسلح در 31شهریورماه سال 95 در بندرعباس رونمایی شده بود که در آن رونمایی، موشک‌ها صرفا روی خودروی حامل قرار گرفته بودند و لانچری (پرتابگر) نداشتند. چند روز بعد و در چهارم مهر‌ماه سال95، خط تولید انبوه موشک بالستیک ذوالفقار توسط سردار دهقان، وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی شد تا این موشک، به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در میان‌بُرد شود.

قیام علیه تروریست‌ها

سپاه پاسداران همچنین ‌‌از یکی از موشک‌های مشهور خودش که سال‌ها پیش رونمایی کرده بود در حمله صبح دیروز علیه مواضع تروریست‌ها ‌ بهره گرفته است. این موشک که «قیام» نام دارد، بردی معادل 800کیلومتر داشته و موشکی بالستیک و عمود‌پرتاب محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید