• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32363
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  صدای ما را هم بشنوند
با سلام. این روزها معلولان در کنار سایر اقشار ضعیف جامعه به‌خاطر هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، در تنگدستی و فقر بیشتری به‌سر می‌برند. بسیاری از معلولان علاوه بر محروم‌بودن از امکانات مادی و رفاهی زندگی چون شغل، آموزش، درمان و بهداشت مناسب، به‌علت بی‌پولی قادر به تأمین دارو و وسایل توانبخشی خود نیز نیستند. از طرفی در کشور ما افراد دارای معلولیت نه‌تنها مورد تبعیض قرار می‌گیرند، بلکه از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی و انسانی خود محرومند. لطفا گزارشی هم از مشکلات معلولان در این روزها منتشر کنید تا بلکه صدای ما هم شنیده شود.
 

2457...0919


  انتظار از قوه قضاییه
با سلام و خسته نباشید. مدت‌هاست در منطقه خلج‌آباد کرج، خیابان ولیعصر شمالی و کوچه‌های آن موادفروشان به‌راحتی و به‌صورت عمده اقدام به فروش انواع مواد‌مخدر می‌کنند. متأسفانه بعد از دستگیری، نهایتا بعد از یک هفته دوباره آزاد می‌شوند! اهالی محل از مسئولان انتظار دارند با برخورد قاطع و جمع‌آوری این موادفروشان، آرامش را به این محله برگردانند.
 
2237...0937


  سواره از پیاده خبر ندارد
سلام. متأسفانه در کشور ما نرخ اجاره‌ها قانون مشخصی ندارد و هرکس هر طوری دلش خواست، نرخ خانه‌اش را اعلام می‌کند. در این کسادی بازار و وضع نابسامان اقتصادی چطور باید زیر بار این فشار اجاره‌بها تاب و تحمل داشته باشیم. به مسئولان بگویید باور کنند که واقعا اجاره‌بهای بالا این روزها نفس ما مستأجرها را بریده است! البته از قدیم گفته‌اند: «سواره از پیاده خبر ندارد.» ممنون که درددل مردم را در این ستون منتشر می‌کنید.
 
گلایه تعدادی از مستأجران


  حرمت نان و نمک
باسلام. متأسفانه این روز‌ها کفران نعمت بین مردم زیادشده؛ به‌گونه‌ای که حتی نان‌های مانده را هم در سطل زباله می‌ریزند. آنطور که شنیده‌ام در گذشته‌های نه‌چندان دور قدر نان و نمک در فرهنگ مردم ایران خیلی زیاد بوده است. اما من به حرمت همان نان و نمک به‌عنوان یک کارگر هیچ‌گاه به صاحبکارم خیانت نمی‌کنم.
 
کارگر نگهبان افغان از تهران


  برخود با هنجارشکنان
با سلام. هرکدام از ما شهروندان در جامعه باید نسبت به قوانین کشورمان احترام بگذاریم. بر همین اساس کسانی که با بدحجابی در خیابان حاضر می‌شوند در واقع هنجارشکنی کرده و قانون را نادیده می‌گیرند. از متولیان امر درخواست می‌کنیم با اینگونه هنجارشکنی‌ها برخورد کنند تا بیشتر از این شاهد فروپاشی خانواده‌ها نباشیم.
 
0413...0919


  صندوق صوتی مجلس
سلام. مدت‌هاست صندوق صوتی مجلس شورای اسلامی را که کانال ارتباطی مردم با نمایندگان است، قطع کرده‌اند. این درحالی است که نمایندگان مردم در مراجعه حضوری شهروندان عنوان می‌کنند از طریق این صندوق صوتی شهروندان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری نظراتشان را به نمایندگان منتقل کنند. با اینکه موضوع را با روابط عمومی مجلس هم در میان گذاشته‌ایم اما ترتیب اثر نداده‌اند. لطفا در این ستون منعکس کنید بلکه گوش شنوایی باشد.
 
گلایه تعدادی از شهروندان


  دلالان اقتصادی
با سلام. تشکر از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. به مسئولان بگویید ما بیشتر از اینکه از آمریکا ضربه بخوریم از این دلالان اقتصادی داخلی که اتفاقا در پوشش برخی مدیران از رانت‌های اطلاعاتی استفاده می‌کنند، ضربه  می‌خوریم؛ زالوصفتانی که زندگی مردم را به‌هم‌ریخته‌اند و باعث رکود کسب و کار و گرانی لحظه‌ای شده‌اند. چرا با رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی برخورد قاطعی نمی‌شود؟
 
6316...0912


  آیا این سزاوار است؟
سلام. با اینکه در طول خدمت در وزارت آموزش و پرورش هر ‌ماه از حقوق ما فرهنگیان بابت بیمه و مالیات مبلغی کسر می‌کنند و همین‌طور بابت بیمه تکمیلی هم جداگانه پرداختی داریم اما در زمان بیماری و تحت درمان بودن در بیمارستان باید کلی پول از جیب برای هزینه‌های درمانی پرداخت کنیم! آیا این سزاوار است؟
 
گلایه یک فرهنگی از تهران


ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید