• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32342
+
-

قهرِ چهارمین بازیکن برتر ذوب‌آهن

قهرِ چهارمین بازیکن برتر ذوب‌آهن

محسن مسلمان برای ایجاد حاشیه در تیم جدیدش و جدایی از ذوب‌آهن، 8هفته بیشتر انتظار نکشید. به گفته امید نمازی، این بازیکن به‌دلیل کم‌کاری در تمرینات و عدم‌تحرک کافی در بازی‌های قبلی در مصاف با نفت آبادان از ترکیب تیم بیرون گذاشته شد. همین اتفاق باعث قهر مسلمان شد و ستاره سابق ذوب‌آهن که در بازگشت به این تیم شماره10 و بازوبند کاپیتانی را تحویل گرفته بود، به قول سرمربی تیم «وسایلش را جمع کرد و رفت». مسلمان طی دوران حضورش در تیم‌های مختلف، همواره حاشیه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ از عکس‌های خبرساز در سفره‌خانه‌ها گرفته تا اختلافاتش با سرمربی‌‌های مختلف که برانکو آخرین آنهاست. اما در عین حال او از لحاظ فنی، اغلب موفق و تأثیرگذار بوده و حتی آمار و آنالیزها نشان می‌دهد طی همین چند هفته در ذوب‌آهن هم عملکرد بدی نداشته است. براساس امتیازات سایت مرجع متریکا، محسن مسلمان طی 8هفته سپری‌شده چهارمین بازیکن برتر ذوب‌آهن بوده است؛ چهارمین بازیکن برتر تیمی که برترین بازیکن لیگ هم در آن بازی می‌کند.
 
 چهارمین بازیکن ذوب‌آهن
در جدول بازیکنان لیگ و براساس امتیازاتی که سایت متریکا به بازیکنان داده است، محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن با میانگین 7.70 امتیاز در صدر تمامی بازیکنان قرار دارد و محمدرضا خلعتبری (پدیده) با اختلافی ناچیز پشت سر اوست. در این جدول محسن مسلمان با میانگین 6.75 امتیاز رتبه سی‌وپنجم را در اختیار دارد. او رتبه35 را با محمد انصاری (پرسپولیس)، امیر منصوریان (پدیده) و وحید خشتان (استقلال خوزستان) شریک است. در جمع بازیکنان ذوب‌آهن فقط محمدرضا حسینی (7.70)، ماریو فرناندز (7.32) و محمدرضا عباسی (6.95) بالاتر از مسلمان ایستاده‌اند و محسن چهارمین بازیکن برتر ذوبی‌ها بوده است. او این امتیازات را طی 5بازی و 433دقیقه حضور در میدان برای تیمش به‌دست آورده است. او در هفته‌های اول، دوم، سوم، چهارم و هفتم برای تیمش به میدان رفته؛ 3بار، 90دقیقه کامل در میدان بوده‌ و مقابل استقلال و سایپا در دقایق 76و 87تعویض شده است.

   5بازی، 6پاس کلیدی
بیاید کمی جزئی‌تر و دقیق‌تر به آمارهای فنی مسلمان نگاه کنیم. او که در فصل گذشته بیشترین پاس گل را صادر کرده بود، در این فصل هنوز نتوانسته گل یا پاس گلی را به نام خودش ثبت کند. اما در هر بازی به‌طور میانگین 1.7شوت و 1.2پاس کلیدی صادر کرده است. مسلمان با میانگین 80.4لمس توپ در هر بازی، یکی از پرتلاش‌ترین بازیکنان تیم بوده و تأثیر زیادی در جریان بازی داشته است. دقت پاس این بازیکن 80.5درصد بوده که در مقایسه با سایر بازیکنان آمار بدی نیست. شماره10ذوبی‌ها در 40درصد نبردهای تن‌به‌تن موفق بوده و در هر بازی به‌طور میانگین 2.9نبرد موفق داشته است. نقطه‌ضعف محس مسلمان در ذوب‌آهن - درست مثل دوران حضور او در پرسپولیس- آمار بسیار پایین شوت‌های در چارچوب بوده و او در 5بازی برای ذوب‌آهن فقط یک شوت در چارچوب داشته است!

  از پرسپولیس تا ذوب‌آهن
مقایسه مسلمانِ ذوب‌آهن با مسلمانِ پرسپولیس نشان می‌دهد او در این فصل کمی کم‌کارتر شده اما از نظر دقت پاس تفاوت چندانی نکرده است. محسن فصل گذشته به‌طور میانگین در هر بازی 94.2بار توپ را لمس می‌کرد و نفر اول پرسپولیس در این زمینه بود. اما در این فصل از 94 به 80 رسیده اما در بین ذوبی‌ها هم بالاترین آمار را دارد و قاسم حدادی‌فر پشت سر او ایستاده است. دقت پاس‌های او هیچ تغییری نکرده و همان 80درصد پارسال است. اما میانگین امتیازات او سال گذشته 6.96 بود و امسال به 6.75 رسید. مسلمان در فصل گذشته با اینکه بخش زیادی از فصل را نیمکت‌نشین بود، در نهایت در رتبه هفدهم برترین بازیکنان لیگ قرار گرفت. امسال هم که با رتبه35، فعلا از مدار خارج شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید