• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32337
+
-

بدون کریس و مسی بدون ریش

بدون کریس و مسی بدون ریش

رئال‌مادرید و بارسلونا برای دومین هفته پیاپی در لالیگا ناکام بودند. آنها، شنبه‌شب مقابل حریفانشان به تساوی رسیدند تا رقبای‌شان را پشت سر خود در جدول رده‌بندی احساس کنند. طبیعی است که هم یولن لوپتگی(سرمربی رئال‌مادرید) و هم ارنستو والورده (سرمربی بارسلونا) روزهای سخت و دشواری را سپری کنند. آنها چشم امید به بازی‌های این هفته لیگ قهرمانان دارند که با پیروزی مقابل رقبای خود تاحدودی از وضعیت بحرانی خارج شوند.
 
  رکورد منفی رئال در داربی
داربی بزرگ شهر مادرید، شنبه‌شب در سانتیاگوبرنابئو برگزار شد و 2تیم با نتیجه مساوی بدون گل به‌کار خود پایان دادند. این دومین بازی پیاپی رئالی‌ها در لالیگا بود که آنها نتوانستند دروازه حریف را باز کنند.آخرین بار سپتامبر2011 و زیرنظر ژوزه مورینیو بود که رئالی‌ها چنین رکورد منفی‌ای را از خود برجای گذاشته بودند. مارکو آسنسیو - ستاره 22ساله رئال‌مادرید- در ال‌داربی مادرلینیو، به صدمین بازی‌اش برای لوس‌بلانکوس رسید. از این تعداد، 62بازی در لالیگا بوده و او 22گل در این تعداد بازی برای رئالی‌ها به‌ثبت رسانده است. در بازی شنبه، وینیسیوس جونیور نیز یک رکورد جالب برای رئال‌مادرید برپا کرد و با حضور در این دیدار، به نخستین بازیکن متولد هزار سوم رئال‌مادرید تبدیل شد که در لالیگا به میدان رفته است. او که در دقیقه88 به‌جای کریم بنزما وارد میدان شد، گفت: «اولین بازی‌ام برای رئال، هیجان‌انگیز بود و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد». اما کریم بنزما- مهاجم فرانسوی رئالی‌ها- هم به عملکرد ضعیفش در این فصل ادامه داد. او در 5بازی اخیر، هیچ ضربه‌ای را به‌سمت دروازه حریفان نزده است؛ گل‌زدن که جای خود! او در این 5بازی، حتی پاس گل هم نداده است. گرت بیل - ستاره ولزی رئالی‌ها- نیز که در بازی مقابل اتلتیکومادرید مصدوم و در دقیقه46 تعویض شد، یک رکورد منفی برای خود مقابل اتلتیکومادرید ثبت کرد. او در 9بازی مقابل این تیم نتوانسته گل بزند. هیچ تیمی در لالیگا، این تعداد بازی نتوانسته دروازه‌اش را روی بیل بسته نگه دارد. لوکا مودریچ- بهترین بازیکن جهان در سال2018- هم شب افتضاحی را سپری کرد و 10بار توپ را در میدان لو داد و در این بازی از این نظر رکورددار شد. در سوی دیگر میدان، دیه‌گو کاستا- مهاجم اتلتیکومادرید- هم به رکورد 16بازی بدون گل زده در لیگ رسید. این طولانی‌ترین رکورد گل‌نزدن این مهاجم حاشیه‌ساز و جنجالی است. همچنین اتلتیکومادرید پس از والنسیا - بین سال‌های 1942تا 1948- دومین تیم در تاریخ لالیگاست که در 6بازی پیاپی مقابل رئال‌مادرید در زمین این تیم شکست نمی‌خورد. تیبو کورتوا- سنگربان رئال‌مادرید -نیز که سابقه بازی در اتلتیکومادرید را دارد، به نخستین گلری تبدیل شد که برای هر دو تیم در قرن بیست‌ویکم بازی کرده است. رئال‌مادرید، سه‌شنبه در لیگ قهرمانان، مهمان زسکامسکو است.
 
  وقتی شبیه بدل خودش نیست
شکل و شمایل جدید مسی، خیلی هم برای او خوش‌یمن نبوده است؛ چرا که بارسا، فعلا نتوانسته نتیجه بگیرد. آبی‌اناری‌ها، شنبه در چارچوب هفته هفتم، مقابل اتلتیک بیلبائو به تساوی یک بر یک رسیدند. آنها، چهارشنبه گذشته و در هفته ششم با نتیجه 2 بر یک در زمین لگانس بازنده شده بودند. از سال2003 به این طرف، سابقه نداشته است که بارسا در طول یک هفته، 7امتیاز از دست بدهد. در مقابل آنها رکورد کوبیدن توپ به تیر دروازه حریف در این فصل را شکستند! در 7هفته، بارسایی‌ها 8بار توپ را به تیر دروازه زده‌اند که 6تا از این ضربه‌ها را مسی زده است. بارسلونا در حضور ساموئل اومتیتی- مدافع فرانسوی خود- در 1/82درصد از بازی‌های لالیگایی‌اش پیروز میدان را ترک کرده‌اند. منیر الحدادی- ستاره مراکشی‌الاصل بارسلونا- که از مارس2016و در بازی مقابل ختافه نتوانسته بود، گلی برای آبی‌اناری‌ها به‌ثمر برساند با پاس لیونل مسی توانست در دقیقه84بازی را به تساوی بکشاند. بارسلونا، چهارشنبه‌شب و در لیگ قهرمانان در لندن به مصاف تاتنهام خواهد رفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید