• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32336
+
-

روزبهانی: سهمیه توکیو را می‌خواهم

مشت‌زن‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا دست خالی به کشور بازگشتند درحالی 4سال قبل موفق به کسب 2 مدال نقره و یک برنز شده بودند. تک مدال برنز ایران را در اینچئون احسان روزبهانی کسب کرد که حالا مدتی است به دلیل مصدومیت از رینگ دور است.

با تصمیم برگزار‌کنندگان مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا، اوزان سنگین از رشته بوکس کنار گذاشته شد تا کار برای مشت‌زن‌های ایران سخت شود. ایران همیشه در اوزان سنگین وزن صاحب مدال می‌شد و غالبا در سبک وزن سال‌هاست حرفی برای گفتن نداشته است.
حذف‌شدن 3بوکسور ایران در جاکارتا هم گواه همین قضیه بود. روزبهانی تنها بوکسور ایران در المپیک ریو، زمانی که متوجه شد امکان حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا برایش مهیا نیست تصمیم گرفت درد کهنه‌اش را جراحی کند. روزبهانی دیسک گردنش را به تیغ جراحان سپرد تا بعد از گذراندن دوران نقاهت، تمریناتش را از سر بگیرد. روزبهانی درباره شرایط فعلی‌اش و اینکه چه زمانی تمریناتش را آغاز خواهد کرد گفت: «بعد از جراحی روند خوبی را طی کردم و هم‌اکنون مصدومیتی ندارم. با این حال فعلا نمی‌توانم تمرینات بوکس را انجام دهم و باید هوازی کار کنم، طبق گفته دکتر، عمل خوبی داشتم اما، نباید مشت بزنم یا بخورم.
اگر روندی که الان وجود دارد طی شود، 3 ‌ماه دیگر می‌توانم تمرینات بوکسم را نیز شروع کنم.هدف اصلی من رسیدن به مسابقات جهانی است تا بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم. 8 ‌ماه تا این مسابقات زمان دارم و با توجه به مصدومیتم نیز فکر نمی‌کنم زودتر از این هم بتوانم به میادین برگردم، اما تلاش من برای کسب سهمیه المپیک است». روزبهانی پیش‌تر عنوان کرده بود قصد دارد در بوکس حرفه‌ای فعالیت کند در این‌باره نیز گفت:«فعلا تمام تمرکزم روی درمانم است. آن‌موقع راجع‌به بوکس حرفه‌ای تصمیم خواهم گرفت. البته من سهمیه حضورم در المپیک ریو را هم در بوکس نیمه حرفه‌ای گرفتم و حالا هم وارد شدن به این فضا برایم چیز جدیدی نیست».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید