• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3199
+
-

بازگشت مهاجران به روستای تشنه

مهاجران
بازگشت مهاجران به روستای تشنه

  2 روستای سوسنقین و رازین از توابع ساوه در استان مرکزی، یک دهیار دارند. مهم‌ترین ویژگی‌ای که این 2 روستا را متمایز می‌کند، بازگشت جمعیت مهاجر آنها در سال‌های گذشته  است.

 بسیاری از مردم این 2 روستا به دلیل بیکاری در شهر، به زادگاه خود بازگشته‌‌اند تا بتوانند با دامداری و پرداختن به شغل آبا و اجدادی، روستاهایشان را بار دیگر آباد کنند. به اعتقاد کارشناسان، تامین نیازهای اساسی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند رضایت مهاجران را به دنبال و تثبیت جمعیت روستا را به همراه داشته باشد.

روزنامه استانی مرکزی در شماره امروز خود به این موضوع اشاره کرده است. دهیار روستای رازین و سوسنقین در این باره می‌گوید: جمعیت هر کدام از این 2 روستا حدود 170 خانوار و مشکلات و چالش‌های آنها تقریبا یکسان است. به گفته یونس حبیبی، اعتبار دولتی برای این 2 روستا از ابتدای امسال تاکنون تخصیص نیافته و از 2 سال پیش طرح عمرانی در آنها اجرا نشده است.

وی ادامه می‌دهد:‌ تأسیسات آبرسانی روستای سوسنقین هم مربوط به 45 سال قبل و بسیار فرسوده است و به دلیل همین فرسودگی حجم قابل توجهی آب هدر می‌رود. تاکنون درخواست‌هایی برای تعویض تأسیسات و لوله‌های آب‌رسانی مطرح و پیگیری شده، اما اقدامی انجام نشده است.

بخشدار مرکزی ساوه هم با بیان این‌که آب مورد نیاز روستای رازین و سوسنقین از مجتمع آبرسانی واقع در روستای امامزاده خُرق تأمین می‌شود، می‌گوید: این مشکل در حال پیگیری است و با اقدامات انجام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی تدابیری برای رفع آن اندیشیده شده.

به گفته داود حقیقی، فرسودگی شبکه آب‌رسانی روستای سوسنقین هم با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آب و فاضلاب روستایی تا سال آینده به صورت کامل رفع می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید