• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3186
+
-

با مردم

با مردم
با مردم

  تولید مواد سمی

سلام. هرچند وجود بی‌شمار خودروها، به‌خصوص خودروهای شخصی و موتورسواران بخش عمده‌ای از دلایل افزایش ترافیک شهری و آلودگی ناشی از آن در کلانشهرهاست، اما در کنار اینها مشاغل آلاینده و مزاحم در حومه پایتخت در حال فعالیت هستند که آلودگی ناشی از مواد سمی ناشی از تولیدات‌شان، ضررهای جبران‌ناپذیری بر سلامت مردم دارد. مسئولان ذیربط در حوزه سلامت مردم باید فکری اساسی برای شناسایی و تعطیلی این صنایع متخلف داشته باشند.

دبیری بازنشسته از تهران

 

   مشکل دریافت وام کارآفرینی

سلام. از 3سال قبل پیگیر راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی هستم. با اینکه به بانک کارآفرین برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌ام، اما هربار که برای پیگیری وام مراجعه می‌کنم بانک با بهانه‌ای از پرداخت وام امتناع می‌کند! یک‌بار می‌گویند بودجه نیست! یک‌بار وام‌ها را بسته‌اند، یک‌بار می‌گویند هنوز نوبت شما نشده است!!! این درحالی است که به‌عنوان سرپرست خانوار ۲۰ سال خیاط هستم و تاکنون هم هیچ وامی نگرفته‌ام. آیا این انصاف است؟

فرهادی از تهران

 

   حمایت از تولید و اشتغال

با عرض سلام و سپاس بی‌پایان و خداقوت. سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تداوم حرکت و استقامت در راه خودکفایی و عدم‌وابستگی به تولیدات و محصولات غیرقاچاق کالای وارداتی است؛ مخصوصا امروزه که به‌خاطر تحریم کشورمان توسط بدخواهان و دشمنان به‌نوعی از این واردات کاسته شده است. پیشنهاد می‌کنم با حمایت از تولید و اشتغال مشکلات موجود را ساماندهی بکنند.

6263...0938

 

   نمازخانه پمپ بنزین

سلام. وقت شما بخیر. من کارمند شرکتی خصوصی در حوالی خیابان شهید بهشتی هستم. در این منطقه سفارت افغانستان وجود دارد. بسیاری از افاغنه برای کارهای خود مراجعه می‌کنند. آنها مسلمان هستند و طبیعتا هنگام ظهر نیاز به‌جایی دارند تا در آن نماز بخوانند. قبلا پمپ‌بنزین سر پاکستان نمازخانه‌ای داشت که این عزیزان می‌توانستند در آنجا نماز بخوانند اما حالا مدتی است در این واحد بسته شده است. البته این واحد نبش خیابان است و حضور در آن مشکل و مسئله امنیتی برای پمپ بنزین ایجاد نمی‌کند. قطعا بازگشایی این مکان می‌تواند تأثیر مثبتی بر ایجاد امکانی برای سهولت در نماز خواندن این افراد داشته باشد. لطف کنید این مشکل را منعکس کنید، بلکه مسئولان ذیربط اقدامی بکنند.

امیرعلی از خیابان بهشتی

 

  دغدغه ترافیک

با سلام. مدتی است که در ورودی بزرگراه صدر از مدرس، پلیس راهور هر روز و در ساعت اوج ترافیک راه را توسط مانعی فلزی به‌اندازه یک اتومبیل باریک باز می‌کند و تازه همان را هم مرتب نگه می‌دارد. در نتیجه دامنه ترافیک به میرداماد کشید شده و کلا عبور از این مسیر را به دغدغه هر روزه و طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند. از مسئولان پلیس راهور انتظار می‌رود به‌جای اینگونه اقدامات مقطعی فکری اساسی برای حل مشکل ترافیک در پایتخت کنند.

محسنی از تهران

 

  هزینه بالای داروی بیماران صعب‌العلاج

با سلام. لطفا از وزارت بهداشت در رابطه با مشکلات هزینه کمرشکن دارویی بیماران صعب‌العلاج پیگیری کنید. حدود 4‌ماه است بیمارانی که داروهای پس از شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند، به‌دلیل کمبود این داروها  بایستی آن‌را از تهران و بازار آزاد با قیمت گزاف تهیه کنند. به آقای وزیر بهداشت بگویید به داد ما هم برسند. این پیام را که نوشتم یاد این شعر افتادم: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

2314...0919

 

  ‌مقاوم‌سازی‌ مدارس فرسوده

با سلام. با توجه به اینکه برخی از مدارس پایتخت فرسوده هستند، هنگام زلزله بسیار خطرسازند. به‌نظر می‌رسد آموزش وپرورش با همکاری شهرداری باید به مدارسی که دارای ساختمان‌های فرسوده هستند اخطار دهد که با اجاره کردن محل مناسب نسبت به انتقال دانش‌آموزان به این مکان‌ها اقدام کنند.

درددل مادر یک دانش‌آموز

 

  معضل ترافیک در منطقه 15

با سلام خدمت دست اندرکاران روزنامه همشهری. مدت‌هاست معضل ترافیک سنگین در میدان آقانور تا سه راه سیمان، ساکنان این محدوده را کلافه کرده است. باور کنید مردم هر روز در این محدوده ساعت‌ها در ترافیک معطل می‌شوند و کسی هم نیست رسیدگی کند. امیدواریم پلیس راهور منطقه با همکاری شهرداری راهکاری برای حل این مشکل بیندیشند.

اکبری از منطقه 15

این خبر را به اشتراک بگذارید