• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3189
+
-

در شهر

   لزوم اختصاص تسهیلات برای خروج کامیون‌های فرسوده

70درصد آلودگی هوای تهران به‌خاطر وضعیت‌ حمل‌ونقل‌ شهری است و باید با افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خروج ناوگان فرسوده از آلودگی هوا بکاهیم. محمدحسین مقیمی،‌ استاندار تهران دیروز دراین‌باره به باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا تکالیف‌ هر دستگاه‌ اجرایی باید مشخص‌ شود.

همچنین باید در بودجه سال آینده سهم شهرداری‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانند حمل‌ونقل را توسعه دهند. وی در ادامه افزود: 70درصد آلودگی هوا به‌خاطر وضعیت‌ حمل‌ونقل‌ شهر تهران است که باید با افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خروج ناوگان فرسوده از آلودگی هوا بکاهیم.

همچنین 30درصد آلودگی هوا مربوط به کارخانجات‌ و سایر موارد است. استاندار تهران عنوان کرد: باید تسهیلات بانکی را در اختیار کامیون‌داران قرار دهیم تا این کامیون‌های فرسوده از رده خارج شوند.

 

   خرید 400دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای 18شهر کشور

معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در هشتمین همایش شهر ایده‌آل که در جزیره کیش در حال برگزاری است، مطالبی را راجع به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و وضعیت پسماند در کشور بیان کرد. به گزارش همشهری، هیربد معصومی گفت: مبلغ ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و مدیریت پسماندهای کشور پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۵۸هزار تن پسماند در کشور اظهار کرد: سالانه ۴۵۰ میلیارد ریال خسارت به محیط‌زیست به واسطه این پسماندها وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های جامع نیاز است تا مشکلات حوزه پسماند در کشور رفع شود، افزود: شهرداران برنامه‌های مدیریت خود را آماده کنند تا این معضل تا آخر دولت دوازدهم رفع شود. وی از انعقاد قرارداد خرید ۴۰۰دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای توسعه ناوگان ۱۸ شهر کشور خبر داد و افزود: سال آینده نیز ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و 3هزار دستگاه مینی‌بوس نوسازی می‌شود. به گفته وی، نوسازی ۱۵هزار تاکسی و ۲هزار دستگاه کامیون حمل بار شهری با ارائه تسهیلات در شهرداری‌ها از طرح‌هایی است که در سال آتی اجرایی خواهد شد.

 

 تهیه پیوست اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در مناطق

شهردار منطقه 9در دیدار با رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌‌ریزی شهر تهران بر ضرورت همکاری در تهیه پیوست اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری تأکید کردند.

به گزارش همشهری، سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه9 تهران در دیدار با محمد رضا جوادی یگانه گفت: منطقه9 تهران براساس پتانسیل موجود نیازمند تحولات زیرساختی است و لذا برای گام‌برداشتن در این حوزه انجام مطالعات با هدف برنامه‌ریزی، بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تدوین پیش‌نویس قرارداد سرمایه‌‌گذاری و فاینانس با شرکت‌های چینی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای 8هزار میلیارد تومانی نیازمند همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌‌ریزی شهر تهران برای انجام پروژه‌های مطالعاتی و تهیه طرح‌های توجیهی اقتصادی در سطح منطقه هستیم.

مفاخریان افزود: در شهرداری منطقه 9تهران تعداد21هزار پارسل مسکونی وجود دارد که از این تعداد حدود 11هزار پارسل یعنی نزدیک 50درصد دارای بافت فرسوده است و با درنظر گرفتن فضای تجاری و اداری نیازمند 40درصد نوسازی هستیم و لذا با تجمیع پلاک‌‌هایی که در این منطقه صورت گرفته است ورود سرمایه‌‌گذار خارجی باعث تسریع در نوسازی خواهد شد. شهردار منطقه 9خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دست‌‌اندرکاران نوسازی بافت‌‌های فرسوده و همچنین پتانسیل خوب این منطقه نظیر محدوده پادگان جی و وجود زمین‌های بزرگ امکان جابه‌جایی و جانمایی برای بافت مسکونی وجود دارد.

مفاخریان خواستار همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌‌ریزی شهر تهران در تهیه پیوست اقتصادی در ارتباط با سرمایه‌‌گذاری در طرح‌های عمرانی بزرگ نظیر پادگان جی، بزرگراه یادگار امام زیرگذر استاد معین، بافت مسکونی منطقه9، ترن هوایی میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی شد.

محمد رضا جوادی یگانه در این جلسه گفت: رویکرد مرکز مطالعات و برنامه‌‌ریزی شهر تهران در دوره مدیریتی جدید شهرداری تهران، تمرکز بر طرح‌های مسئله‌‌محور، کاربردی و مبتنی بر تقاضای بدنه شهرداری تهران است تا نتایج طرح‌ها بتواند به‌صورت مستقیم پشتیبان تصمیم‌‌گیری مدیران شهری باشد.

وی عنوان کرد: امید است که پروژه‌های تعریف شده منجر به تغییر در منطقه شود و لذا مطابق درخواست‌‌های شهرداری منطقه 9، طرح‌های پژوهشی مورد نیاز انجام شده و نتایج آن به‌ویژه توجیهات اقتصادی پروژه‌های مدنظر برای بهره‌‌برداری عملیاتی در اختیار آن مدیریت قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :