• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31770
+
-

اضافه شدن 500دستگاه موتورلانس به اورژانس

سرپرست اورژانس کشور با اعلام اینکه 500دستگاه موتورلانس به اورژانس کشور افزوده می‌شود، گفت: ۲هزار و ۸۰۰ عدد آمبولانس جدید به سازمان اورژانس افزوده شده است اما باید توجه داشته باشیم که در سطح کشور یک هزار و ۴۸۰ عدد آمبولانس غیرفعال وجود دارد که باید نوسازی آنها در اولویت قرار گیرد.

دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم چهل‌و‌سومین سالروز تأسیس سازمان اورژانس همچنین افزود: تدوین برنامه پنج‌ساله سازمان اورژانس کشور در حال نهایی‌شدن است و به محض قطعی‌شدن، آن را ابلاغ خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه توسعه آمبولانس‌های هوایی نیز اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است، افزود: تاکنون بالغ بر ۲۳ هزار مصدوم به‌صورت هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به نقش موتورلانس‌ها در کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه، گفت: با توسعه این ناوگان، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به کمتر از 10دقیقه رسیده ‌و قرار است ۵۰۰دستگاه موتورآمبولانس جدید به سیستم اورژانس کشور افزوده شود. همچنین یکی از اقدامات موفقیت‌آمیز اورژانس کشور، طرح‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ بوده است که بدین‌وسیله توانستیم بیماران سکته قلبی و مغزی را با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال دهیم. همچنین در راستای افزایش مهارت نیروهای اورژانس، آموزش‌هایی را برای آنها تحت عنوان مهارت‌آموزی درنظر گرفته‌ایم. علاوه بر این، آموزش‌های عمومی برای اقشار مختلف جامعه در برنامه‌های این سازمان قرار دارد که این موضوع می‌تواند به پیشگیری از بروز خسارات کمک زیادی کند.
سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه نخستین افرادی که در محل حادثه حاضر می‌شوند، خانواده‌های مصدومان هستند، توضیح داد:‌ در همین راستا بسته‌های مختلف آموزشی برای رانندگان، دانش‌آموزان، طلاب و اهالی رسانه تدوین شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم تا آموزش‌های لازم را با همکاری وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان ارائه دهیم. با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم انجام شده است، در دانشگاه‌های کشور پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی خواهد شد و در کنار ارائه خدمات، آموزش‌های لازم نیز به دانشجویان 
ارائه می‌شود. (وبدا)

این خبر را به اشتراک بگذارید