• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31769
+
-

کوتاه‌ شدن دست دلالان با توزیع دارو توسط بیمه‌ها

کوتاه‌ شدن دست دلالان با توزیع دارو توسط بیمه‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون مقرر شد داروهای خاص توسط بیمه‌ها توزیع و مستقیما به‌دست بیماران داده شود تا هزینه داروی بیماران، متعادل‌تر و دست دلالان نیز کوتاه شود.

بشیر خالقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با توزیع نامناسب برخی از دارو‌های خاص در داروخانه‌ها گفت: دارو‌های خاص به‌دلیل گران بودن محلی برای جولان سوءاستفاده‌کنندگان و دلالان شده است. توزیع نامناسب این داروها باعث شده تا برخی از افراد با استفاده از رانت و یا نسخه‌های جعلی اقدام به تهیه دارو کنند و در بازار سیاه با قیمت چندین برابر بفروشند. این سوءاستفاده‌ها به‌دلیل سیستم توزیع معیوب دارو اتفاق می‌افتد.

این نماینده افزود: در رابطه با نحوه توزیع داروهای خاص و گران‌قیمت و کوتاه کردن دست دلالان، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس و وزرای بهداشت و کشور برگزار شد، تدابیری اندیشیدند. در این راستا مقرر شد داروهای خاص توسط بیمه‌ها توزیع و مستقیما به‌دست بیماران داده شود. همچنین با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها، هزینه دارو برای بیماران متعادل‌ترخواهد شد و از طرفی دست دلالان را کوتاه می‌کند.
بشیر خالقی با اشاره به افزایش تقاضای دارو در ماه‌های اخیر اظهار کرد: این افزایش تقاضای دارو نیاز واقعی بیماران نیست. بیماران به‌دلیل نگرانی درخواست بیشتری برای دریافت دارو دارند، متأسفانه افزایش نگرانی و ترس از قحطی در میان مردم مطابق میل دشمنان به‌وجود آمده است. همچنین بخشی از نگرانی‌های موجود به‌دلیل عدم‌اعتماد به عملکرد مسئولان اتفاق افتاده است. باید تمامی مسئولان با عمل به وعده‌های خودشان باعث افزایش دلگرمی و امید به آینده در مردم شوند، از طرفی مردم نیز باید نسبت به‌خودشان مهربان‌تر باشند. احتکار خانگی و ترس مطابق با اهداف دشمنان باعث تفرقه و شکاف میان مردم و اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید