• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31678
+
-

سبقت خونین قاچاقچیان سوخت و انسان در جاده‌ها


قاچاقچیان سوخت و انسان پای ثابت بخش بزرگی از تصادفات مرگبار در استان سیستان و بلوچستان هستند. آنها که برای فرار از دست پلیس با سرعتی مرگبار در جاده‌ها می‌تازند تا‌کنون حوادث هولناکی را رقم زده‌اند و در تازه‌ترین حادثه که یکشنبه‌شب گذشته رخ داد، تصادف جداگانه 2خودروی قاچاقچیان سوخت و انسان جان 10نفر را گرفت.

به گزارش همشهری، نخستین حادثه در مسیر زاهدان-خاش رخ‌ داد. وانت حامل سوخت قاچاق با سرعتی زیاد در این مسیر در حرکت بود که با 2خودروی پراید و پژو تصادف کرد و همزمان با تصادف، مخازن پر از سوختی که در قسمت بار وانت تویوتا جاسازی شده بود، آتش گرفت. شدت حادثه و آتش‌سوزی به حدی بود که متأسفانه سرنشینان تمامی خودروها که 6نفر بودند جانشان را از دست دادند. این اما تنها حادثه‌ای نبود که قاچاقچیان یکشنبه‌شب گذشته در جاده‌های سیستان و بلوچستان رقم زدند. در مسیر سروان به شهرستان خاش نیز یک خودروی وانت‌تویوتا که حامل مهاجران غیرقانونی افغان بود بر اثر سرعت زیاد از مسیر خارج و واژگون شد. در این حادثه 4نفر از سرنشینان خودرو جانشان را از دست دادند و 35نفر نیز زخمی شدند که با حضور امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

براساس این گزارش، جولان خودروهای قاچاقچیان سوخت و انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان تا حالا حوادث مرگبار زیادی را رقم زده است. قاچاقچیان برای اینکه دست پلیس به آنها نرسد معمولا در شب یا ساعات اولیه بامداد در این جاده‌ها تردد می‌کنند و سرعت بسیار زیاد آنها باعث می‌شود که کنترل خودرو را از دست بدهند و دچار حادثه شوند. در این میان برخی از قاچاقچیان انسان برای اینکه پول بیشتری نصیب‌شان شود بعضا تا 18مهاجر غیرقانونی را در خودروهای سواری و بیش از 30مهاجر را در خودروهای وانت تویوتا حمل می‌کنند و به همین دلیل حوادثی که برای این خودروها رخ می‌دهد معمولا با آمار بالای قربانیان و مجروحان همراه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید