• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31640
+
-

50 روز تا اجلاس40

میزبانی در چهلمین دوره UNWTO در همدان به تبیین جایگاه گردشگری ایران کمک می‌کند

میزبانی ایران از چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری می‌تواند زمینه گسترده شدن ارتباطات گردشگری بین اعضای این سازمان و ایران در آینده را فراهم کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی همدان ۲۰۱۸ با عنوان این مطلب، گفت: کسب امتیاز برای برگزاری این اجلاس در همدان به عنوان نماینده‌ای از ایران می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اهمیت جایگاه این کشور در سازمان جهانی بسیار تاثیرگذار باشد.

«علی مالمیر» بیان کرد: میزبانی ایران از این اجلاس در شرایطی که تبلیغات منفی علیه کشورمان وجود دارد، فرصت مغتنمی برای معرفی ایران به نمایندگان کشورهای عضو UNWTO است و زمینه آشنایی این افراد را با توسعه‌یافتگی‌های ایران و فرهنگ غنی مردم کشورمان فراهم می‌کند.

وی افزود: برگزاری این اجلاس در ایران علاوه بر تبیین جایگاه کشورمان، دریافت تسهیلات را در نشست‌های آینده که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود رقم می‌زند و افزایش ارتباط ایران با حوزه گردشگری در سایر کشورها را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بیان ادامه داد: از آن‌جا که بسیاری از مقامات و نمایندگان UNWTO تاکنون به ایران سفر نکرده‌اند، برگزاری این اجلاس مانند تورآشناسازی برای آنان است که زمینه آشنایی هرچه بیشتر این افراد را با کشورمان فراهم خواهد آورد. پس برای اجرای تورهای گردشگری در این راستا باید برنامه‌های صورت گرفته به نحو احسن اجرا شود.

مالمیر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برگزاری چنین اجلاسی در ایران بیانگر ارتباط قوی مقامات سازمان میراث‌فرهنگی با مقامات عالی رتبه UNWTO است، چراکه پیشنهاد برگزاری این اجلاس با وجود تقاضا‌دهندگان دیگر در کشورهای مختلف با تلاش متولیان امور در گردشگری همدان مورد تایید قرار گرفته است. گفتنی است 21 تا 24 آبان سال جاری قرار است همدان به عنوان نماینده ایران، میزبان میهمانان خارجی که از کشورهای مختلف عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی UNWTO هستند، باشد. مدت انتظار برای این میزبانی، امسال با از راه رسیدن سال 2018 برای ایرانی‌ها 40 ساله شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :