• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31617
+
-

ترکیب دیوانه‌وار

اگرچه پرسپولیس در شبی تاریخی موفق به شکست الدوحیل و حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد، اما 2بازیکن کلیدی سرخ‌ها برای این بازی محروم شدند. کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری، 2سرخپوشی هستند که بازی رفت با السد را از دست دادند و به این ترتیب مشکلات برانکو برای این بازی حتی بیشتر از قبل هم خواهد شد. اگر سرمربی پرسپولیس خوش‌شانس باشد و تا دهم مهر هیچ بازیکن مصدومی روی دستش باقی نماند، او تنها 11بازیکن شناخته‌شده خواهد داشت که با آنها فقط می‌تواند ترکیب اصلی بازی با السد را انتخاب کند. در این صورت پرسپولیس شاید برای نخستین‌بار در طول تاریخش حتی یک گزینه فنی و چشمگیر تعویض هم روی نیمکت نخواهد داشت که این اتفاق نادر در رقابتی به بزرگی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد رخ می‌دهد!
طبعا جای خالی کامیابی‌نیا و انصاری را مقابل السد، سیامک نعمتی و شایان مصلح پر خواهند کرد. نعمتی که در بازی برگشت با الدوحیل محروم بود، به ترکیب برمی‌گردد تا نوراللهی یک خط عقب‌تر برود. در سمت چپ خط دفاعی هم مصلح جانشین محمد انصاری خواهد شد. به این ترتیب پرسپولیس به اجبار با یک ترکیب دیوانه‌وار و سوپرتهاجمی بازی دوحه را آغاز خواهد کرد. برانکو ناچار است در بازی رفت با السد، از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کند. البته او در 3مسابقه اخیر همین کار را کرده بود، اما با فرستادن احمد نوراللهی به پست هافبک راست، عملا هر لحظه آماده بازگشت به سیستم خطی بود. حالا اما خبری از هافبک دفاعی دوم نیست؛ پس نوراللهی جلوی مدافعان بازی می‌کند، سیامک نعمتی و امید عالیشاه هافبک‌های راست و چپ خواهند بود، بشار رسن پشت مهاجمان قرار می‌گیرد و زوج منشا و علیپور هم 2مهاجم اصلی قرمزها لقب می‌گیرند. به این ترتیب پرسپولیس با 5عنصر صددرصد تهاجمی مقابل السد قرار می‌گیرد؛ ارنجی که ماه‌هاست شبیه آن را در تیم برانکو ندیده‌ایم.
ترکیب اجباری پرسپولیس برابر السد، به‌شدت شبیه ارنجی است که برانکو در داربی82 به میدان فرستاد. در آن مسابقه معروف که با برتری 4 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید، کمال کامیابی‌نیا طبق معمول(!) محروم بود. برانکو هم به‌ناچار نوراللهی را به‌عنوان تنها هافبک دفاعی به میدان فرستاد. در آن مسابقه عناصر جلوی لوزی پرسپولیس را امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان تشکیل می‌دادند و علیپور و طارمی هم زوج خط حمله بودند. شاید تنها برتری تهاجمی آن ارنج نسبت به ترکیب بازی پیش‌رو با السد، حضور رامین رضاییان به‌جای حسین ماهینی بود، اما این خلأ هم با جابه‌جایی سمت چپ پر خواهد شد؛ چراکه مصلح به‌مراتب تهاجمی‌تر از انصاری است. در مجموع پرسپولیس ناچار است با یک ترکیب «دیوانه‌وار» مهم‌ترین بازی فصلش را در دوحه پشت سر بگذارد، ترکیبی که قابلیت تهاجمی زیادی دارد و شاید توشه ارزشمندی برای قرمزها از قطر به همراه بیاورد، اما در عین حال ریسک بازی با این همه نیروی هجومی هم بالاست؛ به‌ویژه در مقابل تیمی که همین فصل سابقه برد 10گله در لیگ ستارگان و البته پیروزی 3گله در ورزشگاه آزادی را دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید