• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31615
+
-

دوست دارم در داربی پاس گل بدهم

دوست دارم در داربی پاس گل بدهم

 حمیدرضا علیپور

دروازه‌بان اول تیم ملی و پرسپولیس در چند فصل اخیر در اوج فوتبال خود قرار داشته است. بیرانوند بعد از درخشش در جام‌جهانی با پیشنهادهای زیادی روبه‌رو شد اما در نهایت تصمیم گرفت با توجه به محرومیت پرسپولیس در این تیم بماند. او حالا به همراه سرخپوشان به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده و امیدوار است بتواند قهرمانی در آسیا را با پرسپولیس تجربه کند. علیرضا بیرانوند در خصوص شرایط این روزهای خود، داربی پیش‌رو، برانکو و تمدید قرارداد کی‌روش با همشهری ورزشی گفت‌وگو کرد: 
    در آستانه داربی، برد شیرینی به‌دست آوردید.
وقتی تیمی با ما بازی دارد به‌دنبال این است که حداقل امتیاز را بگیرد. سپیدرود توانست با بازی خوب خود برای پرسپولیس حریف سختی باشد. آنها بازی خوبی به نمایش گذاشتند و امیدوارم در لیگ بمانند. البته ما در این بازی موقعیت‌های بسیار زیادی داشتیم و اگر به‌نظر من زودتر از این به گل می‌رسیدیم می‌توانستیم بازی را با نتیجه پرگل‌تری ببریم.
    آدام همتی هم گل زیبایی زد.
همینطور است. از گلزنی او خیلی خوشحالم. آدام توانست یکی از گل‌های زیبای هفته را به ثمر برساند. البته ما در پرسپولیس بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم که با توجه به شرایط امسال خیلی می‌توانند به تیم کمک کنند و انگیزه بسیار زیادی دارند. به‌جز آدام، طاهر‌خانی، علوان‌زاده، اسدی و بقیه بازیکنان خوبی هستند.
    پاس‌های سریع تو هم دیگر به یکی از نقشه‌های حمله پرسپولیس تبدیل شده.
بله همینطور است. من قبلا کار را مقابل دروازه شروع می‌کردم اما حالا کاملا با علیپور و منشا هماهنگ هستم. خوب می‌دانم که آنها چطور فرار می‌کنند و اتفاقا آنها هم از پاس‌های من راضی هستند. البته هنوز نتوانسته‌اند این پاس‌ها را تبدیل به گل کنند.
    در بازی از دست علیپور و منشا عصبانی شدی.
بله! من ۲پاس خیلی خوب به آنها دادم که نتوانستند استفاده کنند و گلزنی نکردند. خیلی من را عصبانی کردند و قدر پاس من را نمی‌دانند(خنده).
    البته روی یکی از پاس‌ها پرسپولیس در بازی  با الدوحیل به گل سوم رسید.
خیلی از این بابت خوشحال هستم که سهم کوچکی در پیروزی برابر الدوحیل داشتم. اتفاقا فکر می‌کردم در پایان بازی پاس گل منشا به نام من نوشته می‌شود که به‌خاطر برخورد با مدافع آنها این اتفاق نیفتاد.
    چقدر روی این پاس‌ها تمرین می‌کنی؟
من هر روز و در پایان تمرین حسابی روی بازی با پای خودم تمرین می‌کنم. به‌نظرم با اینکه حالا می‌توانم پاس‌های خودم را به بازیکن مدنظرم برسانم اما باز هم می‌توانم بهتر شوم.
    کسی فکرش را نمی‌کرد پرسپولیس بتواند الدوحیل را حذف کند.
واقعا بازی عجیبی بود. هواداران برای ما سنگ تمام گذاشتند و از طرف دیگر تمام بازیکنان از جان مایه گذاشتند تا توانستیم الدوحیل را شکست دهیم. الدوحیل تیم بسیار پرقدرتی است و پرسپولیس با صعود به دور نیمه‌نهایی دست به‌کار خیلی بزرگی زد.
    فکر می‌کنی بتوانید السد را شکست دهید.
فعلا به السد فکر نمی‌کنیم و تمام تمرکز ما روی داربی است.
    داربی را چطور می‌بینی؟
داربی همیشه شرایط خودش را دارد و برای هواداران مهم است. به‌دنبال این هستیم که در این بازی پیروز شویم و با 3امتیاز به استقبال السد برویم. البته دوست دارم در داربی پاس گل بدهم و با پاس گل من پیروز شویم.
    یک نکته جالب در مورد برانکو این است که با وجود شرایط سخت این فصل پرسپولیس هرگز از بی‌بازیکنی غر نمی‌زند.
برانکو در تمرینات خیلی جدی است و برایش مهم است چه نتیجه‌ای بگیرد. از طرفی با وجود اینکه ما تا اینجای کار تنها با دوازده سیزده بازیکن بازی کرده‌ایم اما برانکو به تیمش اعتماد دارد چون می‌داند بازیکنان برایش سر می‌دهند.
    هنوز هم تصمیم داری در نیم فصل به اروپا بروی؟
فعلا تمام تمرکز من پرسپولیس است و موفقیت تیم‌ام مهم‌تر از رفتن به اروپاست. می‌خواهم با پرسپولیس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنم.
    کی‌روش هم بالاخره قراردادش را تمدید کرد.
خیلی از این خبر خوشحال شدم. ماندن کی‌روش هم به نفع بازیکنان است و هم به نفع فوتبال ایران. امیدوارم با کی‌روش ایران بعد از سال‌ها قهرمان آسیا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید