• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31446
+
-

تحویل عامل زنده‌گیری توله‌پلنگ به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه‌وبویراحمد از دستگیری متخلفی که یک قلاده توله‌پلنگ را در کوه‌سفید واقع در مناطق آزاد حدفاصل 2شهرستان بهمئی و رامهرمز خوزستان زنده‌گیری کرده بود خبر داد وگفت: این متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه‌وبویراحمد، محسن جعفری نژاد، با اعلام این خبر گفت: یک نفر متخلف شکاروصید برخلاف قانون و مقررات محیط‌زیست، در کوه‌سفید - که از شهرستان لنده شروع می‌شود و بخشی از آن در بهمئی واقع شده و تا رامهرمز ادامه دارد - یک قلاده توله‌پلنگ را به‌صورت زنده صید کرده بود. این متخلف پس از صید به قصد فروش فورا از شهرستان بهمئی خارج و به رامهرمز در استان خوزستان می‌رود، اما یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان رامهرمز با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی، وی را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل می‌دهند. توله‌پلنگ کشف‌شده هم با هماهنگی به کلینیک حیات‌وحش سازمان در پارک پریسان منتقل شده است. وی به کمبود نیرو و امکانات برای حفاظت از حیات‌وحش اشاره کرد و گفت: به‌دلیل کمبود نیرو و امکانات، مناطق 12هزار و 812هکتاری شکار ممنوع و حفاظت‌شده شهرستان بهمئی تنها با یک محیط‌بان حفاظت می‌شود؛ این در حالی است که طبق استانداردهای جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط‌بان لازم است و براین اساس، مناطق تحت حفاظت شهرستان بهمئی به 13محیط‌بان نیاز دارد.  توله‌پلنگ کشف‌شده به لحاظ جنسیت ماده و حدودا سه‌ماهه است. 

رفتار این توله‌پلنگ ازجمله استرس و پرخاشگری حیوان و جراحات وارده به قسمت سر و صورت آن و شرایط نامساعد نگهداری، بیانگر آن است که زمان کوتاهی از زنده‌گیری و جداشدن آن از طبیعت می‌گذرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید