• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31218
+
-

طرح خانه خبرنگار در قالب لایحه تهران1400

عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در حال آماده‌سازی طرح تهران1400 است، از پیشنهاد ایجاد خانه خبرنگار در قالب این طرح خبر داد.

ناهید خداکرمی به ایلنا گفت: «هم‌اکنون طرح تهران1400 در شورا به تصویب رسیده و شهرداری مشغول آماده‌کردن این لایحه است. براساس این لایحه می‌توانیم پروژه‌های فراوانی در قالب برندسازی پتانسیل‌های مختلف شهر تهران تعریف کنیم و یکی از پیشنهادها طرح خانه خبرنگاران بود و من به این فکر افتادم که می‌توان این پروژه را در قالب لایحه تهران1400 تهیه کرد.» او با اشاره به نمونه‌های مشابهی که وجود دارد، گفت: «هم‌اکنون مکان‌هایی تحت عنوان خانه معلم، خانه هنرمندان و... وجود دارد. خانه خبرنگاران نیز می‌تواند محلی برای گفت‌وگو درخصوص مسائل خبرنگاری، همانند استقرار تشکل‌های صنفی و سازمانی خبرنگاری و... باشد. همچنین این خانه می‌تواند تبدیل به یک آکادمی برای آموزش و مهارت آموزشی و تبادل تجربیات حرفه خبرنگاری باشد تا خبرنگاران را در حوزه‌های مختلف توانمند کنند و حتی قابلیت موزه مشاهیر خبرنگار و مرکز اسناد خبرنگاری را نیز دارا خواهد بود.»

خداکرمی با تأکید بر اینکه این طرح کماکان در مرحله ایده است، ادامه داد: «خود خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند روی این طرح کار کنند تا شاید بتوانیم در قالب یک پروژه مدیریت شهری آن را به ثمر برسانیم. خود خبرنگاران و انجمن‌های صنفی باید روی این موضوع کار کنند. یکی از پروژه‌های رویداد1400‌ در حوزه رسانه می‌تواند خانه خبرنگار باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید