• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31135
+
-

شهر گشت

  درآمد شهرداری مرند به‌شدت کاهش یافته است

شهردار مرند با اشاره به بدهی‌ها به بیمه تأمین اجتماعی، از کاهش شدید درآمد شهرداری این شهر در سال‌جاری خبر داد.به گزارش مهر، حسین کاوه تصریح کرد: شهرداری مرند ماهانه ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال بدون درنظر گرفتن بدهی‌های سازمان‌های آتش‌نشانی، سیما منظر، عمرانی و حمل‌ونقل به بیمه پرداخت می‌کند.او با تأکید بر اینکه درآمد شهرداری مرند به‌شدت کاهش پیدا‌کرده است، اظهار داشت: آماده هستیم با کاهش اضافه‌کاری‌های کارکنان، بخشی از بدهی‌های بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنیم تا کارکنان با مشکل روبه‌رو نشوند.

  خروج کارخانه پشم‌شیشه از شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: مطرح‌ کردن هشدار در زمینه کارخانه پشم‌شیشه شاید خوشایند برخی نبود. به گزارش مهر، علی ناصری با تأکید بر اینکه کارخانه پشم شیشه قطعا باید انتقال یابد، از نامه رسمی استاندار فارس خبر داد که در آن قید شده تا آخر خرداد ۹۸ باید این کارخانه با حفظ امنیت شغلی کارگران و کارمندان به بیرون از شهر منتقل شود. ناصری در ادامه افزود: با همین شرایط کارخانه روغن نباتی هم باید از شیراز به سایت مشاغل انتقال یابد. به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، مشاغل مزاحم در شهر از مرحله سبز به زرد تا قرمز رتبه‌بندی می‌شوند، بنابراین، 3 کارخانه سیمان، روغن نباتی و پشم شیشه باید جا‌به‌جا شوند.

  کمبود «قیر» مورد‌نیاز پروژه‌های شهری 

شهردار کرمان خواستار تأمین «قیر» مورد‌نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری کرمان شد. سیدمهران عالم زاده در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی برای آسفالت حدود ۴۰ میلیارد تومان از محل فاینانس و تأمین مالی از طرف پیمانکار در بودجه دیده شده است. احتمالا تا پایان شهریور‌ماه مناقصه در این زمینه برگزار و پیمانکارها انتخاب می‌شوند. عالم‌زاده افزود: البته این کار منوط به حل بحث «قیر» در کشور است، زیرا درصورت تأمین نشدن قیر، پیمانکار هم نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ چنانکه در پروژه پل سیدی به سختی توانستیم آسفالت پروژه را از محل‌های مختلف تأمین کنیم. او گفت: بیش از یک‌ماه است که در کشور قیر عرضه نشده درحالی‌که قیر در کشور موجود است و نباید از دسترس شهرداری‌ها خارج شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :