• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31118
+
-

بارش، نیمی از کشور را فرا‌ می‌گیرد

آب و هوا
بارش، نیمی از کشور را فرا‌ می‌گیرد

مدیرکل دفتر پایش سازمان هواشناسی در آستانه پاییز و همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا از بارش باران در نیمی از کشور خبر داد وگفت: سامانه‌های جوی نشان می‌دهد از امروز تا آخر هفته جاری در نیمی از استان‌های کشور بارش باران خواهیم داشت.
مسعود حقیقت در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته شاهد باران در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و البرز خواهیم بود.
وی روز گذشته گفت: از بعدازظهر امروز(دوشنبه) با نفوذ جریان‌های شمالی به سمت سواحل خزر به‌ویژه در استان گیلان، بارندگی آغاز و دما در استان‌های ساحلی خزر تا آخر هفته 5تا 8درجه خنک‌تر می‌شود. به گفته حقیقت، از امروز (سه‌شنبه) اما بارش در کشور گسترده‌تر می‌شود و سواحل خزر نیز همچنان بارش باران و وزش باد خواهد داشت و برای بعد از ظهر در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، افزایش ابر، رگبار و 
رعد‌و برق پیش‌بینی می‌شود. این مقام مسئول در سازمان هواشناسی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، مناطقی از شمال شرق و دامنه‌های البرز رگبار باران با احتمال رعد و برق و در استان‌های شمالی همچنان بارش باران ادامه دارد. همچنین از فردا(چهارشنبه) تا آخر هفته جاری در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد. آنطور که مدیرکل دفتر پایش سازمان هواشناسی می‌گوید جاده‌های کوهستانی شمال البرز مرکزی و غربی از امروز(سه‌شنبه) تا پایان هفته در ساعات شب و اوایل صبح مه‌آلود است.

 تهران خنک می‌شود

مدیرکل دفتر پایش سازمان هواشناسی افزود: از امشب (سه‌شنبه شب)و فردا (روز چهارشنبه) در برخی مناطق نیمه شمالی تهران به‌ویژه ارتفاعات، احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد و شاهد هوای خنک و پاییزی تا آخر هفته در پایتخت خواهیم بود. دمای تهران به حدود 30تا 32درجه می‌رسد و بدین‌ترتیب شاهد روند خنک‌شدن تهران خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید