خبر: امیرحسین بیرشک، رئیس انجمن صنایع روغن اعلام کرده: یکی از بزرگترین معضلات تولید در 4ماه گذشته افزایش قیمت بستهبندی روغن بوده است.
نقد: انتشار خبرهایی مبنی بر کمبود عرضه و افزایش قیمت روغن نباتی بهرغم استفاده تولیدکنندگان این محصولات از ارز 4هزار و 200تومانی به بهانه مواداولیه بستهبندی، رویهای است که پیش از این نیز برخی شرکتها مانند تولیدکنندگان آب معدنی با اتخاذ آن، محصولات خود را گران کردند. متأسفانه بهانهجویی برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولاتشان با گرانی یکی از نهادههای تولید به شیوهای مرسوم تبدیل شده است. این وضع یکی از عوامل بالا گرفتن تب خرید در کالاهای مصرفی مانند محصولات سلولزی، بهداشتی و آرایشی نیز بوده که بر مبنای آن تولیدکنندگانی که درخواست افزایش رسمی قیمت را به سازمان حمایت دادهاند بهدلیل آنکه باید قیمت محصولات تولیدی را روی بستهبندی این محصولات درج کنند، با توقف تولید به انتظار سرنوشت افزایش قیمتها مانده و عملا کمبود و گرانی محصولاتشان در بازار مصرف را پیش از دریافت هرگونه مجوز رسمی افزایش قیمت، اجرایی میکنند. بهتر نیست یا مسئولان سازمان حمایت در بررسی این درخواستها سرعت عمل به خرج داده و یا اینکه اینگونه تولیدکنندگان به رعایت ضوابط تولید و عرضه کالا تا زمان نهاییشدن درخواستهای افزایش قیمت ملزم شوند.
بهانه همیشگی گرانی
در همینه زمینه :