• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30824
+
-

امید خوزستانی‌ها به جام حذفی

هواداران خوزستانی امیدوارند پس از 30 سال جام را از آن خود کنند


میثاق حسینی| اهواز - خبرنگار:

سال 1367 موتور فوتبال کشور روشن شد و نخستین دوره جام حذفی پس از توقف اجباری در تابستان این سال برگزار شد. شاهین اهواز هم آمده بود تا به نمایندگی از فوتبال خوزستان در این جام بدرخشد اما در بازی رفت فینال در برابر قوهای انزلی باخت تا مردم استان از کسب قهرمانی در جام حذفی ناامید شوند.

همه چیز به بازی برگشت موکول شده بود. ورزشگاه جنگزده جهان پهلوان تختی اهواز میزبان 30 هزار هوادار مشتاق بود. تنها چیزی که دیده می‌شد، دست‎هایی بود که به هم می‌خورد و صدایی فوق‌العاده بلند ایجاد می‌کرد. شاهین برای حضور در مسابقات آسیا به 2 گل احتیاج داشت اما 4 گل زد. این 4 گل پلی شد برای نخستین قهرمانی اهوازی‌ها در بازی‌های حرفه‌ای ایران. چند سال بعد خوزستان هم به قهرمانی نزدیک شد اما تساوی یک بر یک با سایپا کار را خراب کرد و جنوبی‌ها دیگر رنگ قهرمانی را ندیدند.


بهترین نتیجه خوزستانی‌ها در چند سال گذشته

در چند سال گذشته تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان به نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی رسیدند اما تراکتورسازی تبریز، خونه به خونه بابل و استقلال تهران مانع صعود خوزستانی‌های فوتبال به فینال این جام شدند. امسال اما شرایط خوزستانی‌ها برای صعود به فینال مناسب‌تر از همیشه است. فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان ۴ تیم لیگ برتری و امیدوار به صعود هستند و شهرداری ماهشهر و کارون اروند هم برای کسب تجربه در لیگ دسته یک به میدان می‌روند. در قدم نخست تیم‌های خوزستانی لیگ برتر از سد حریفان گذشتند و فقط بازی نفت مسجدسلیمان برابر استقلال تهران به دلیل حضور آبی‌های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا و غیبت بازیکنانش به دلیل حضور در اردوی تیم‌ ملی لغو شد.


حریفان سخت در یک‌هشتم نهایی

شاگردان «داریوش یزدی» پس از پیروزی برابر شاهین بندر انزلی در مرحله یک‌هشتم نهایی باید برابر شاگردان «علی دایی» در سایپا صف‌آرایی کنند. میزبان این رقابت با قرعه‌کشی مشخص می‌شود. 
صنعت نفت آبادان که با یک بازگشت عجیب به بازی توانست تراکتوری‌ها را در ضربات پنالتی شکست دهد، در مرحله یک‌هشتم نهایی باید با پارس جنوبی جم پیکار کند. بوشهری‌ها میزبان این رقابت
 هستند.

 فولاد خوزستان پس از گذر از مس شهر بابک باید منتظر برنده بازی پرسپولیس پاکدشت و مقاومت تهران باشد تا بتواند به مراحل بالاتر فکر کنند. نفت مسجدسلیمان که رقابت سختی با استقلال تهران در مرحله یک‌هشتم نهایی دارد، در صورت برد باید به مصاف برنده بازی پرسپولیس تهران و نود ارومیه برود.
نفتی‌ها در این مرحله به حمایت هواداران خود در ورزشگاه شهید محمدی مسجدسلیمان امیدوارند و می‌خواهند با «مرزبان» به مراحل بالاتر فکر کنند.


سخت‌ترین قرعه‌ها

فولاد خوزستان برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی کار سختی پیش رو ندارد اما در صورت رسیدن به این مرحله به احتمال فراوان با یکی از 3 تیم پرسپولیس تهران، استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان روبه‌رو می‌شود. اما استقلال خوزستان سخت‌ترین قرعه را برای رسیدن به فینال در پیش دارد. این تیم در صورت پیروزی برابر نارنجی‌پوش‌های سایپا باید به مصاف برنده بازی پدیده – ماشین‌سازی تبریز برود.
 صنعت نفت آبادان نیز در صورت پیروزی برابر پارس جنوبی جم باید به مصاف یکی از 2 تیم سپاهان و سپیدرود برود و پس از آن منتظر یکی از ۴ تیم استقلال خوزستان، سایپا، ماشین‌سازی و پدیده باشد. 

***
خوزستانی‌ها در 30 سال گذشته در جام حذفی موفقیتی کسب نکرده‌اند اما هواداران فوتبال در این خطه فوتبال‌خیز امیدوارند که تعدد نمایندگانشان در جام حذفی به کسب جام قهرمانی پس از ۳۰ سال منجر شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید