• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30799
+
-

بازدید نمایندگان مجلس از مرکز دفن زباله آراد‌کوه

در هفته‌های اخیر خبر‌هایی از وجود پسماند‌های پزشکی بیماری‌زا در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه منتشر شده بود. بر این اساس لباس‌های خونی، تجهیزات اتاق عمل، کیسه‌های خون، شیشه‌های دارو و باندهای عفونی بدون بی‌خطرسازی در بیمارستان‌ها به این محل منتقل و در آن دفن می‌شد.

انتقادهایی که به روش‌های دفن زباله شده بود، باعث شد 5نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بازدید کنند. به گزارش همشهری، طیبه سیاوشی، فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، محمدرضا بادامچی و محمود صادقی به همراه عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست به مقصد نهایی پسماند شهر تهران واقع در آرادکوه رفتند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این بازدید ضمن تشریح روند فعالیت اجرایی و پروژه‌های زیست‌محیطی جاری و در دست اقدام مدیریت پسماند شهر تهران مانند به‌دست‌آوردن گاز متان از پسماند شهری، استحصال مصالح از نخاله‌های ساختمانی، طرح نظارت مکانیزه عملکرد پیمانکاران در مناطق، تصفیه شیرابه پسماند و پیش‌بینی ساخت شهرک بازیافت خارج از شهر تهران را شرح داد.

‌رضا عبدلی‌ با اشاره به تولید روزانه حدود 50هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر تهران افزود: این سازمان درخصوص مدیریت پسماند‌های ساختمانی و عمرانی نیز تمهیدات مفیدی را در زمینه بازگشت و استفاده مجدد خاک و نخاله ساختمانی درنظر گرفته و به‌زودی کارخانه استحصال خاک و نخاله واقع در آبعلی و سالن «خردایش» 1 و 2 با ظرفیت 3هزار و 300تن نخاله ساختمانی با همکاری یک شرکت خصوصی افتتاح خواهد شد. این کارخانه دارای سوله‌های خردایش اولیه و ثانویه هرکدام به مساحت 1200مترمربع هستند.
در این برنامه نمایندگان مجلس از خطوط پردازش و روند جداسازی و غربال پسماندها، سایت تخمیر، سیستم تصفیه شیرابه‌، پروژه ریجکت‌سوز و مرکز دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی نیز بازدید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید