• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30677
+
-

توشاک: اشکان را تنبیه نمی‌کنم!

تراکتورسازی جمعه‌شب با ستاره‌های گران‌قیمت خودش از جام حذفی کنار رفت، این در حالی است که زنوزی مالک متمول این باشگاه با این هزینه‌های هنگفت انتظار داشت تیمش تا فینال جلو برود و با انجام 5بازی، یک قهرمانی بی‌دردسر به‌دست بیاورد. حالا تراکتور فقط لیگ برتر را در پیش دارد و قهرمان‌شدن در این جام هم برای سرخ‌های تبریز کار ساده‌ای نیست. تراکتور با اینکه در 3بازی آخرش در لیگ برتر، 7امتیاز گرفته اما ممکن است ترکش‌های باخت به صنعت‌نفت، در روند این تیم تأثیر منفی بگذارد. با شکل‌گیری یک تیم پُرستاره، قابل پیش‌بینی بود که خیلی زود تیم اول شهر تبریز دچار حاشیه شود و این اتفاق در بازی با صنعت‌نفت رخ داد. در شرایطی که بازی با نتیجه ۳-۳ دنبال می‌شد، در پایان نیمه اول وقت‌های اضافه جان توشاک- سرمربی ولزی تراکتور- دستور به تعویض اشکان دژاگه داد و این در حالی بود که اشکان خودش به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه63به زمین آمده بود. دژاگه پیش از خروج از زمین و در آستانه تعویض با برخوردی تند و عجیب نسبت به این تعویض واکنش نشان داد. درحالی‌که انتظار می‌رفت اشکان در لحظه نشستن روی نیمکت آرام‌تر شود اما او به عصبانیت خود ادامه داد و این بار مستقیما با حرکت دست توشاک را مورد خطاب قرار داد که این حرکت از بازیکنی در سطح او کاملا بعید به‌نظر می‌رسید. این حرکت که توسط دوربین‌های تلویزیونی شکار شد با جملاتی از گزارشگر آبادانی توأم شد که ضمن ابراز تعجب از این حرکت به دژاگه هشدار داد که الگوی جوانان در ایران است و باید مراقب رفتار خود باشد.
  واکنش جان توشاک
در شرایطی که خبرنگاران آبادانی در انتظار واکنش جان توشاک به حرکت دژاگه بودند، سرمربی ولزی با خونسردی در نشست مطبوعاتی اعلام کرد  که تنبیهی برای دژاگه درنظر نخواهد گرفت؛ چرا که این بازیکن از تعویضش ناراحت بوده و این چیزها در فوتبال طبیعی است. توشاک گفت: «من دوست ندارم با بازیکنم برخوردی کنم. وقتی بازیکنی را تعویض می‌کنیم نباید انتظار داشته باشید که بخندد». او حتی اعتراف کرد که بابت بازی‌دادن به اشکان و مسعود شجاعی اشتباه کرده است؛ «ما ۳ بر یک جلو بودیم. پس از نتیجه ۳ بر یک تغییراتی در تیم ایجاد کردیم و 2 بازیکن ملی‌پوش یعنی مسعود شجاعی و دژاگه را وارد زمین کردم. به‌نظرم این یک اشتباه بود و بازی را از دست دادیم.»
شاید توشاک برای جلوگیری از حاشیه‌های بعدی، سعی کرده مقابل حرکات دژاگه موضع منفی نداشته باشد ولی اگر این مربی نسبت به این اتفاق واکنشی نشان ندهد، طبیعتا تراکتور در آینده با مشکلات زیادی از سوی بازیکنانش مواجه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید توشاک در روزهای آینده آیا تصمیمی در مورد حرکات دژاگه خواهد گرفت یا اینکه اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. جمعه‌شب مسعود شجاعی هم توسط داور مسابقه اخراج شد تا 2 کاپیتان تیم ملی شب پرحاشیه‌ای را سپری کنند. حذف تراکتورسازی نخستین شکست مهم جان توشاک محسوب می‌شود و باید دید آیا زنوزی مالک باشگاه که با خرید ستاره‌های طرازاول، تیم خوبی را برای این سرمربی فراهم کرده نسبت به این شکست واکنشی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید