• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30627
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

   بهتر نبود مجلس به تعطیلات نرود؟

حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با جماران گفته است: مجلس در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد و آیا بهتر نبود که با این شرایط و اوضاع اقتصادی کشور و شرایطی که 2 وزارتخانه بدون وزیر هستند و لازم است که رسیدگی به برخی لوایح و مصوبات سریع‌تر انجام شود، مجلس امسال به‌خاطر رعایت حال مردم و مصالح کشور، تعطیلات تابستانی برای خود اعلام نمی‌کرد؟ گرچه آنها این اقدام را سرکشی به حوزه انتخابیه اعلام کردند، ولی آنچه پیداست نمایندگان مجلس هر‌هفته و هر ‌ماه در حوزه انتخابیه خود هستند و کار اجرایی هم ندارند. در شرایط فعلی، حضور نمایندگان در مجلس، کارگشاتر از حضور آنها در حوزه‌های انتخابیه است.

   دشمن سفره ما را هدف قرار داده است

امام جمعه مشهد گفت: ما اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دشمن سفره ما را هدف قرار داده و وارد عرصه جنگ اقتصادی شده است. اکنون زمان مؤاخذه و بازخواست نیست که ببینیم چه‌کسی چه کاری انجام داده بلکه زمان این است که جبهه را متحد کرده و مقابل دشمن بایستیم. به گزارش ایسنا،  سیداحمد علم‌الهدی در نمازجمعه مشهد افزود: آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده،  مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی هم در مسئله سکه و هم ارز است. طلا در سبد هزینه یک خانواده چه جایگاهی دارد که مردم همه زندگی و کسبه همه معاملات خود را براساس قیمت سکه بنا می‌کنند. این عملیات روانی دشمن است که در رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

   تلاش آلمان برای نجات برجام

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان  اعلام کرد که آلمان و شرکای اروپایی‌اش گزینه تاسیس سیستم پرداخت مالی را برای انجام تراکنشات مالی با جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا درنظر دارند. به گزارش ایسنا،  هایکو ماس،  وزیر خارجه آلمان 30مرداد با ارائه ایده ساخت «شبه سوئیفت» اعلام کرده بود که برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران،  باید سیستم پرداخت مالی مستقل از آمریکا ایجاد شود.

   استفاده پوتین از خودروی شخصی در تهران توهین به میزبان نیست

بهمن حسین‌پور، معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری در گفت‌وگویی که با ایسنا انجام داده درباره علت استفاده پوتین از خودروی شخصی در تهران و اینکه آیا دلیل این اقدام عدم‌اطمینان از امنیت او در تهران است، گفت: استفاده از خودروی شخصی توسط هیأت‌های خارجی به‌معنای بی‌اعتمادی به کشور میزبان نیست، بلکه این کار براساس روابط دوستانه و محترمانه میان کشورها انجام می‌شود؛ بسیاری از کشورهایی که از استطاعت مالی برخوردارند، این کار را انجام می‌دهند. ما هم اگر بخواهیم هزینه کنیم، می‌توانیم هنگام سفر به این کشورها هر چیزی که لازم باشد ازجمله خودروهای خود را به آنجا ببریم. او گفته است: طی چند‌سال گذشته روسای جمهور بسیاری از کشورهای اروپایی به تهران آمدند و هیچ کدام از آنها خودرویی با خود نیاوردند، اما اگر هم بیاورند توهین محسوب نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید