• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3058
+
-

ابزارهای مخفی در جست‌وجوی گوگل

موتور جست‌وجوی گوگل چندین ابزار جالب و حتی بازی‌های ساده در خود دارد که با جست‌وجوی کلماتی خاص مشخص می‌شوند. شاید بسیاری از کاربران از این ابزارها که بعضی وقت‌ها حتی نجات‌دهنده هستند خبر نداشته باشند.

ماشین حساب

ویندوز، مک یا هر سیستم عامل دیگری یک ماشین‌حساب داخلی دارد اما ماشین‌حساب حرفه‌ای گوگل تنها با نوشتن معادله درون بخش جست‌وجو نمایش داده شده و نتیجه را به شما اعلام می‌کند. برای مثال وقتی عبارت (56/24-95/34)/5 را تایپ کنید، صفحه جست‌وجو به شکل یک ماشین حساب درآمده نتیجه4812 /0 را به شما نمایش می‌دهد و امکان ادامه محاسبات را هم خواهد داد.

 

تایمر برای اینکه یک تایمر درنظر بگیرید تا گوگل زمانی را به شما یادآوری کند کافی است عبارت timer را جست‌وجو کنید. حالا میزان مورد نظر خود را تعیین کرده و روی گزینه استارت کلیک کنید.

 

تبدیل منطقه زمانی اگر قصد سفر دارید یا می‌خواهید برنامه‌ای را به زمان یک کشور دیگر تماشا کنید، برای تبدیل زمان خود به منطقه زمانی کشور مورد نظر 2راه‌حل ساده خواهید داشت؛ اول اینکه می‌توانید عبارت What time is it in Tehran را جست‌وجو کرده و به جای تهران هر شهر دیگری در دنیا را جایگزین کنید. حالا گوگل ساعت محلی را به شما نمایش خواهد داد. اگر نه، به‌راحتی می‌توانید با جست‌وجوی عبارت  convert 5:30am to Tehran و جایگزین کردن ساعت مورد نظر خود و شهر مربوطه، ساعتی را به زمان محلی شهر مقصد تبدیل کنید.

 

تخمین کالری غذاها گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا کالری میزان مشخصی از بسیاری مواد غذایی را به راحتی پیدا کنید. برای مثال عبارت how many calories in an apple را جست‌وجو کنید تا کالری یک سیب نمایش داده شود. حالا با تغییر اندازه آن می‌توانید به میزان کل کالری مدنظر خود برسید. با تغییر apple به اسم انگلیسی هر میوه یا مواد غذایی دیگر، به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

تبدیل واحدهای مختلف از کارآمدترین ابزارهای گوگل امکان تبدیل واحد‌های وزنی، مسافتی، دما و... است. برای مثال عبارت  convert 1mile to kilometer به شما نشان می‌دهد که هر مایل چند کیلومتر می‌شود. زمان نمایش به شما این امکان داده می‌شود تا مقدار طرفین را تغییر دهید و نتیجه را به‌صورت آنی ببینید. این تبدیل تقریبا برای تمام واحدها قابل انجام است.

 

هواشناسی یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای دیدن وضعیت آب و هوایی، جست‌وجوی عبارت Weather در گوگل است. گوگل با شناسایی محل سکونت شما وضعیت روز و 7 روز آینده را در نتیجه جست‌وجو نمایش خواهد داد.

 

آخرین زمین‌لرزه‌ها در دنیا این ابزار جالب با جست‌وجوی عبارت Earthquakes نمایش داده خواهد شد. در نتیجه جست‌وجو آخرین زمین‌لرزه‌های نسبتا بزرگ دنیا نمایش داده شده و نقشه هوایی و اطلاعات کاملی از آنها درج می‌شود.

 

نتیجه آخرین مسابقات برای اینکه در صدر جست‌وجوی گوگل، شمایی کلی از نتایج مسابقات لیگی خاص را ببینید، کافی است اسم آن لیگ را جست‌وجو کنید. برای مثال با جست‌وجوی عبارت Premier League، نتیجه آخرین بازی‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس برای شما نمایش داده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید