• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30447
+
-

طرح آزاد‌سازی‌ بازار پتروشیمی روی میز رئیس‌جمهور

بورس‌کالا

امروز با اعلام نظر رئیس‌جمهوری در مورد آزاد‌سازی‌ قیمت محصولات پتروشیمی، مشخص خواهد شد که آیا معاملات پتروشیمی در بورس‌کالا برای همیشه متوقف خواهد شد یا خیر؟

به گزارش همشهری، به‌دنبال افزایش اختلاف‌ها در مورد آزاد‌سازی‌ قیمت محصولات پتروشیمی قرار است امروز رئیس‌جمهوری دراین باره نظرش را اعلام کند. چنانچه حسن روحانی در این‌باره نظر موافقی بدهد قیمت محصولات پتروشیمی آزاد می‌شود و چنانچه مخالفت کند ظرف روز‌های آینده مبادلات محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا برای همیشه متوقف خواهد شد.
با وجود مخالفت‌های صریح برخی ذینفعان صنعت پتروشیمی سیدحسین سلیمی، عضو شورای بورس از احتمال موافقت رئیس‌جمهوری برای آزاد‌سازی‌ قیمت محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا خبر داد و گفت: روز دوشنبه جلسه شورای بورس در این‌باره برگزار شد اما تصمیم‌گیری درباره نحوه قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی به‌دلیل حساسیت موضوع به جلسه امروز پنجشنبه و دریافت نظر ریاست‌جمهوری موکول شد. سیدحسین سلیمی درباره آزاد‌سازی‌ سقف رقابت قیمت کالاهای پتروشیمی در بورس‌کالا گفت: مقررات بورس ایجاب می‌کند که نحوه قیمت‌گذاری براساس عرضه و تقاضا باشد و محدودیتی بر نحوه قیمت‌گذاری اعمال نشود؛ بنابر‌این این پیشنهاد که سقف رقابت کالاهای پتروشیمی باز شود و نحوه قیمت‌گذاری اصلاح شود، ارائه شده است و امروز مشخص می‌شود. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا با این پیشنهاد موافقت خواهد شد، گفت: با توجه به اتفاقات و دستورالعمل‌های اخیر جوانب امر نشان می‌دهد که موافقت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید