• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30430
+
-

ال گیلانو؛ گل سرسبد جام حذفی

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی کشور که از دیروز با ورود تیم‌های لیگ برتری به رقابت‌ها آغاز شده، امروز و فردا با انجام چند دیدار حساس پیگیری خواهد شد. در مهم‌ترین بازی امروز (پنجشنبه) 2تیم ذوب‌آهن و پدیده به مصاف هم می‌روند و فردا (جمعه) نیز ۴تیم دیگر از لیگ برتر روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و دربی گیلان نیز حساسیت این رقابت‌ها را به اوج خواهد رساند.
   ملوان- سپیدرود
حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین جدال فردا بدون شک مصاف رشت و انزلی است که چند سالی است با لقب ال‌گیلانو شناخته می‌شود. عجیب اینکه سال گذشته هم 2 تیم دقیقا در همین مرحله به هم برخورد کردند که ملوان در رشت با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و جدال حیثیتی را از همسایه‌اش برد. امسال هم ملوانی‌ها سرحال‌تر و آماده‌تر از تیم رشتی به‌نظر می‌رسند. هر قدر سپیدرود در لیگ برتر بد نتیجه گرفته در عوض ملوان در لیگ‌یک پرقدرت و مطمئن پیش رفته است. اما این بازی شرایط خاص خودش را دارد و شاید رشتی‌ها با بازگشت علی کریمی آن‌قدر جمع‌وجور شده باشند که یک نبرد برابر را با ملوانی‌ها برپا کنند. سپیدرود در لیگ‌برتر قعرنشین است اما ملوان در لیگ‌یک از ۴بازی به ۲برد و ۲تساوی رسیده و اگر جریمه
 ۶ امتیازی در کار نبود حالا در رتبه چهارم جدول ایستاده بود.
   ذوب‌آهن- پدیده
پدیده با ۵ برد متوالی و صدرنشینی در لیگ برتر حالا به حریفی جدی و خطرناک برای تمامی تیم‌ها بدل شده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در جام‌حذفی به ذوب‌آهن برخورد کرده‌اند و این در حالی است که در آخرین بازی لیگ‌برتر نیز همین ذوب‌آهن را در اصفهان شکست داده بودند. پدیده در روز ۸ شهریورماه با 2 گل سعید صادقی و یونس شاکری در مقابل تنها گل هادی محمدی توانست در زمین ذوب‌آهن به پیروزی برسد. حالا 2تیم یک‌بار دیگر در همین ورزشگاه به مصاف هم می‌روند و این شاید فرصت خوبی برای انتقام‌گیری ذوبی‌ها باشد. هر 2تیم - ذوب‌آهن و پدیده- آن‌قدر پتانسیل دارند که در صورت عبور از این مرحله تا فینال رقابت‌ها هم پیش بروند.
   نفت آبادان- تراکتورسازی
نفت آبادان در لیگ برتر هنوز به پیروزی دست نیافته اما شکست دادن این تیم نیز چندان راحت نیست. برزیلی‌ها از ۶بازی برگزارشده صاحب ۵تساوی و فقط یک‌باخت شده‌اند. شاید ادامه همین روند بتواند آنها را مقابل تراکتورسازی قدرتمند هم به یک تساوی و سپس پیروزی در ضربات پنالتی برساند. امید نفتی‌ها در این بازی به ستاره سابق تراکتورسازی یعنی کرار جاسم است که حالا به مرکز ثقل آبادانی‌ها بدل شده است. در آن سوی میدان اما دغدغه تراکتورسازان حضور ۳بازیکن این تیم در اردوی تیم‌ملی بود که از جمع آنها اشکان دژاگه (۴۵دقیقه) و مسعود شجاعی (۲۰دقیقه) برای تیم‌ملی بازی کردند و احسان حاج‌صفی اصلا به میدان نرفت. باید دید جان توشاک از ملی‌پوشانش در جدال با نفت آبادان بهره خواهد برد یا نه.
   پیکان- پارس‌جنوبی
جدال مجید جلالی و مهدی تارتار نیز یکی دیگر از بازی‌های حساس جام‌حذفی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی است. از جمع ۱۶تیم لیگ‌برتری، ۸تیم به تیم‌های رده پایین‌تر برخورد کرده‌اند و ۸تیم نیز به پست لیگ‌برتر‌ها خورده‌اند تا ۴مصاف کاملا لیگ‌برتری را در این مرحله شاهد باشیم. جدال پارس‌جنوبی و پیکان نیز یکی از همین ۴بازی است. در لیگ‌برتر پیکانی‌ها رتبه پنجم را دارند و پارس‌جنوبی هم با یک امتیاز کمتر در رتبه هفتم قرار دارد. امید پیکانی‌ها بیش از هر چیز به گلزنی محمد قاضی و البته درخشش شیخ‌ویسی درون دروازه است. پارس‌جنوبی نیز به ابراهیم صالحی و روح‌الله سیف‌اللهی امید خواهد بست. البته احتمال می‌رود شاهد یک جدال محتاطانه و کم‌گل میان این 2 تیم باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید